دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1397 - 15:37
رئیس مرکز گیلان غرب:

همه حرکت‌ها و برنامه‌ها در جامعه مبنای فرهنگی دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب از توسعه فعالیت های فرهنگی در سطح دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و اظهار کرد: «فرهنگ، امسال جایگاه خاصی در مدیریت کلان جامعه پیدا کرده و هیچ حرکت و برنامه ای در جامعه وجود ندارد که مبنای فرهنگی نداشته باشد و از این رو ما با اهتمام تمام در تلاش در این مسیر ارزشی هستیم.
کد خبر : 279679

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر فرهان گل کارمنش در مراسم گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از استادان نمونه دانشگاهی بیان کرد: «معلم با تعلیم و نشر علم، انسانها را به روی کمال و پیشرفت سوق می دهد و عشق و ایمان را بر لوح جان و ضمیر پاک انسانها ثبت می کند و ندای فطرت را در فضای عالم طنین انداز می‌کند.در حقیقت تمام ترقیات و کمالات انسانها مدیون معلم است. اساساً تعلیم و تعلم از نعمتهای خداوند متعال است که اول برای انبیا و اولیا و سپس به دیگران ارزانی داشته است به این جهت معلم بودن از ویژگیهای انبیا است.»


گل کارمنش بر ضرورت توجه بیش از پیش به مقوله فرهنگ در دانشگاه‌ها تاکید کرد و از دانشجویان خواست تا با اهمیت بیشتر به ابعاد مختلف برنامه‌های دینی و معنوی رنگ و بوی پویاتری را به فضای دانشگاه بدهند.


وی اعلام آمادگی کرد که برای اجرای هر برنامه ای با رویکرد فرهنگی و معنوی آمادگی دارد و از پیشقدم شدن دانشجویان در برگزاری این برنامه ها استقبال می کند.


گل کارمنش از دانشجویان خواست تا با حرکت در مسیر تحقق شعار سال و با رویکرد تبیین فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی گامهای موثری را در این راستا بردارند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب اظهار کرد: «معتقدیم که دانشگاهیان ما اعم از استادان و دانشجویان باید با انگیزه مضاعف در راستای رشد جامعه حرکت کنند و توسعه فرهنگی را به این معنا می دانیم که انگیزه و علاقه جامعه مبنی بر اهداف بلند و ارزش‌های اصیل دینی و اسلامی جامعه ما به سمت پیشرفت و توسعه هدایت شود.»


وی مسیر معلم را مسیر خدایی ذکر کرد تا آنجا که خداوند به قلم قسم یاد کرده است.


دکتر گل کارمنش افزود: «پاسداشت معلم پاسداشت انسانهای ارزشمند جامعه است.»


دکتر گل کارمنش با تبیین جایگاه علم از منظر قرآن و اولیا دین، اولین امتیاز قرآن در باب علم و دانش را ویژه عالمان و اندیشمندان و علم آموزان بیان کرد.


وی خاطرنشان کرد: «عالمان همواره از شأنی بالاتر از دیگران برخوردارند و کسانی که ظرفیت وجودیشان مملو از علم و دانش است از نظر اسلام از تقدس و برجستگی بیشتری برخوردارند همچنانکه شهید مطهری متفاوت‌تر از دیگران است.»


در این مراسم با اهدای لوح سپاس و شاخه گل از زحمات ۱20 استاد دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب تجلیل شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته