دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1397 - 15:06
رئیس کمیسیون حقوقی و روابط بین‌الملل تشکل‌های شاهد و ایثارگر:

خروج آمریکا از برجام نشانه شکست سیاست‌های خصمانه کاخ سفید علیه ایران است

رئیس کمیسیون حقوقی و روابط بین الملل تشکل های شاهد و ایثارگر، خروج کاخ سفید از توافق چند جانبه هسته‌ای را بیانگر شکست کامل سیاست‌های خصمانه دولت آمریکا، علیه جمهوری اسلامی ایران دانست.
کد خبر : 279655

علیرضا رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به مواضع قاطع، صریح و بدون لکنت مقام معظم رهبری در برابر اظهارات سخیف رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر تهدید مردم ایران و ادعاهای واهی علیه نظام گفت: خروج ترامپ از برجام به معنای بازنده شدن و عجز ایالات متحده در توافقنامه بین‌المللی برنامه جامع مشترک است. چرا که کسانی‌ قاعده بازی را بر هم می‌زنند که بازنده هستند.


وی افزود: آنچه تحولات منطقه به ما نشان می‌دهد شکست کامل اهداف واشنگتن – تل آویو و ریاض در منطقه است و علی رغم صرف میلیاردها دلار و تجهیز تروریست‌ها نتوانستند پیروز میدان جنگ با محور مقاومت به رهبری ایران باشند. لیکن اکنون از سر عقده گشایی در اقدامی تلافی جویانه کید خود را بکار گرفته و ترامپ به نمایندگی از جبهه استکبار ناگزیر از خروج از برجام در اوج وقاحت مردم ایران تروریست خطاب کرد و این در حالی است که همگان می‌دانند چه کسی سال ها از طریق تجارت مرگ با فروش جنگ افزار نظامی منطقه را به جولانگاه گروه های تکفیری تروریستی بدل کرده است.


دیپلمات دیپلماسی عمومی کشورمان ترامپ را فردی یاغی و دزد سر گردنه خواند و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران خود بزرگترین قربانی تروریسم در منطقه و جهان است و در هر جا اقدامات تروریستی علیه مردم و مسئولان ما به ویژه در ترور دانشمندان هسته‌ای، بررسی شده، رد پای آمریکا به وضوح آشکار بوده است. حال چطور رئیس جمهوری که حتی درک درستی از ادبیات سیاسی نظام بین الملل هم ندارد، ایران را به حمایت از تروریسم متهم می‌کند!؟


رجایی بیان کرد: کاخ سفید توان رویایی و مقابله با ایران را ندارد و حضور قدرتمند ایران در منطقه تجربه‌ای بسیار تلخ برای دولتمردان آمریکایی محسوب می‌شود.


این فعال سیاست خارجی خاطر نشان کرد: تیم مذاکره کننده ایرانی در طول مذاکرات و حصول برجام به گونه‌ای عمل کرد که برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران به غایت برای جهانیان تفهیم شد و قدرت های بزرگ دنیا به طور رسمی و در قالب پروتکل‌های ثبت شده در شورای امینت، به مشروعیت فعالیت‌های هسته‌ای ایران اذعان کردند و دستاورد هسته‌ای ما را به رسمیت شناختند.


رئیس کمیسیون حقوقی و روابط بین الملل تشکل‌های شاهد و ایثارگر با بیان اینکه ملت ایران با برجام نشان داد که خواستار پایداری صلح در جهان است، اما همواره با سیاست‌های سلطه جویانه دولت آمریکا در منطقه و جهان مخالف است.


وی با تاکید بر اینکه لازم است مسئولان کشور بیش از هر زمان دیگری در جهت افزایش وحدت و انسجام داخلی گام بردارند، اضافه کرد: جامعه ایران اسلامی امروز نیازمند یک صدایی در برابر آمریکاست. ایالات متحده علاوه بر باخت در صحنه سیاست خارجی و برجام در شعار راست آزمایی هم مردود شد. چرا که ایران طبق یازده گزارش اخیر آژانس انرژی اتمی به طور کامل به تعهدات برجامی خود پایبند بوده است؛ اما دولت امریکا در حالی از برجام خارج شد که کمتر از یک سوم شهروندان آمریکایی با این اقدام یاغی گرایانه ترامپ موافق بودند و قاطبه مردم این کشور این موجود مزاحم برجام را همراهی نکردند که این ضلع دیگری از باخت را در زمین سیاست برای او رقم زد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته