دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1397 - 08:30
رئیس فدراسیون قایقرانی در گفت‌وگو با آنا؛

مشکلات ارزی اجازه وارد کردن قایق‌ها را نداد

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: برای خرید قایق‌ها 40 هزار دلار دیگر باید پرداخت کنیم که مشکلات ارزی اجازه این کار را به ما نداد.
کد خبر : 279651

غلامرضا امینی رئیس فدراسیون قایقرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا درباره تعداد سهمیه قایقرانی در بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: طبق لیست غیررسمی که منتشر شده ما 37 قایقران می توانیم در رشته‌های مختلف به جاکارتا اعزام کنیم اما در نظر داشتیم که 41 ورزشکار به این مسابقات اعزام کنیم از همین روی در نظر داریم که با سجادی سرپرست کاروان ورزشی بازی های آسیایی صحبت کنیم و از آنجایی که من به او اعتماد دارم و دلایلی هم که برای آنها می‌آوردیم حتم دارم که این موضوع را قبول می کند و با ما همراهی خواهد کرد.


رئیس فدراسیون قایقرانی در مورد‌ علت کاهش سهمیه‌ این رشته در بازی‌های آسیایی‌جاکارتا گفت: کمیته‌‌ ملی المپیک امسال در نظر دارد بر‌اساس کیفیت، ورزشکاران را به مسابقات بازی‌های آسیایی جاکارتا اعزام کند به این صورت که رشته‌هایی که مدال آور هستند به این مسابقات اعزام شوند از همین روی سهمیه ما کاهش پیدا کرده است. البته ما در بخش کانوپولو هم قرار است رایزنی کنیم تا یک تیم از کانوپولوی مردان به این مسابقات اعزام شوند چرا که این تیم قهرمان آسیاست و تیم بانوان ما نایب قهرمان است و از آنجایی که مقدمات حضور کانوپولو در المپیک در حال انجام است ما نیاز داریم که این رشته در بازی‌‌های آسیایی حضور پیدا کند.


وی در پاسخ به اینکه اگر کمیته ملی المپیک به رشته‌های مدال آور توجه دارد پس چرا رشته کانوپولو را حذف کرده است، عنوان کرد: به این خاطر که امسال اولین دوره است که این رشته در بازی‌های آسیایی حضور دارد و مدال آن به صورت آزمایشی است و جزو مدال آورها محسوب نمی‌شود و به همین دلیل است که کمیته ملی المپیک هم این رشته را حذف کرده‌است.


امینی در پاسخ به اینکه وضعیت روئینگ مردان به کجا رسید، گفت: مربی چینی چند روزی به ایران آمد و مردان روئینگ ایران زیر نظر لیو تمرین کردند، ما در حال برنامه‌ریزی هستیم و تمام تلاشمان را می کنیم تا یک هفته آینده ملی پوشان روئینگ به چین اعزام شوند و اردوی مشترکی با روئینگ بازان چینی داشته باشند. برای بانوان هم برنامه ریزی کردیم که تا دو هفته دیگر آنها هم در چین اردوی مشترک داشته باشیم.


رئیس فدراسیون قایقرانی همچنین در مورد قایق هایی که قرار بود برای تیم روئینگ به ایران بیاید گفت: ما برای قایق‌ها 80 هزار دلار پول پرداخت کردیم و مابقی آن که 40 هزار دلار دیگر است باقی مانده و باید آن را بپردازیم تا بتوانیم قایق‌ها را به ایران بیاوریم. متاسفانه به دلیل پرداخت ارزی و مشکلاتی که وجود داشت هنوز نتوانستیم آن را پرداخت کنیم اما به طور حتم هر چه سریعتر این کار را انجام می دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته