دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1397 - 13:33
دکتر ابطحی خبر داد؛

برنامه‌ریزی برای ایجاد شهر دانشگاه‌های علوم پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: برنامه استراتژیک کاملی برای واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تدوین تا دانشکده‌های آن یکپارچه شده و از امکانات یکدیگر استفاده کنند.
کد خبر : 279607

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر سیدعلی ابطحی درخصوص تجمیع واحد های علوم پزشکی اظهار داشت: اعضای هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در بازمهندسی این دانشگاه، به این نتیجه رسیدند که 8 دانشکده دانشگاه علوم پزشکی که به صورت جداگانه عمل می کردند و نیازهایشان را خود برطرف می کردند، یکپارچه شده و با استفاده از امکانات یکدیگر، برنامه های مشترک آموزشی نیز داشته باشند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی افزود: برنامه استراتژیک کاملی در طولانی مدت برای واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نوشته می شود که دانشگاه رشد کند و دانشکده های مختلف همانند علوم آزمایشگاهی، علوم پایه و علوم بالینی که با تشکیلات جداگانه وجود دارند، به صورت یکپارچه کار کرده و از امکانات یکدیگر استفاده کنند.


دکتر ابطحی ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی پایه از نظر نیروی انسانی و امکانات، این توانمندی را دارد که نیاز رشته های دیگر را فراهم کند. همچنین برخی از اساتید رشته های علوم دارویی می توانند در بعضی رشته های مشابه علوم پایه مثل فیزیک و شیمی به ما کمک کنند و می توان با استفاده از نیروهای علمی دانشکده ها در برنامه های دانشگاه، هم افزایی نیز ایجاد شود.


وی تصریح کرد: برنامه ارتقای آموزش و پژوهش را نیز یکپارچه کردیم البته 14 مرکز تحقیقات بسیار خوب داریم که در حال حاضر با توجه به برنامه ای که در معاونت پژوهشی دانشگاه تنظیم شده است، این پژوهش ها به صورت یکپارچه رشد می کنند که توسعه شرکت های دانش بنیان را به دنبال دارد. امیدواریم تحقیقات تبدیل به ایده، ایده ها تبدیل به تولید و تولید تبدیل به سرمایه شود.


ابطحی درخصوص تحقق این تجمیع گفت: در واحد علوم پزشکی با توجه به تشکیلات و ردیف های حقوقی که مصوب شد، هیأت علمی دانشگاه را یکپارچه کردیم. همچنین آموزش و پژوهش نیز یکپارچه است و یک معاون اداری مالی برای کل دانشگاه وجود دارد البته بر اساس ملزومات هر دانشکده، دانشگاه به یک تشکیلات مناسب جهت پیشبرد اهداف و اجرای برنامه ها نیاز دارد.


دکتر ابطحی درخصوص تجمیع و تغییر مکان دانشگاه علوم پزشکی گفت: ساختارهای فیزیکی دانشگاه محیط مناسبی برای آموزش نبود و فقط به مکان های موقت آموزشی تبدیل شده بود که درحال برنامه ریزی برای ایجاد شهر دانشگاه های علوم پزشکی واقع در پونک و کنار واحد علوم تحقیقات هستیم.


رییس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی ادامه داد: دانشجو های پرستاری و بهداشت به مکان جدید دانشگاه، منتقل شده اند و طی ماه آینده این روند تکمیل می شود.


وی درخصوص اتمام بیمارستان فرهیختگان تا اواخر شهریورماه گفت: با توجه به تدبیری که دکتر ولایتی و دکتر فرهاد رهبر انجام دادند، اعتبار موردنیاز جهت 4 بخش اصلی که 120 تخته است، فراهم شد و با ملاقاتی که با معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه داشتیم، قرار شد ماه آینده این پول را پرداخت شود تا بتوانیم بهره برداری کنیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی در پایان درخصوص تاثیر راه اندازی تلویزیون اینترنتی در رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی به خصوص در بخش پزشکی، افزود: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویانی خودجوش و بسیار مستعد هستند. درصد قبولی دانشجویان ما در دوره های تکمیلی بسیار خوب بوده است و لازم است امکانات مورد نیاز توسعه علم و آموزش، برای جذب و حمایت از دانشجویان نخبه و برتر به کار گرفته شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: دکتر ابطحی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته