دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1397 - 11:48
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای تاکید کرد:

ضرورت توجه آموزش عالی به آموزش‌های پایه در مدارس

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با تاکید براینکه یکی از وظایف آموزش عالی توجه به آموزش‌های پایه است، گفت: بدون تحقق این امر دانشگاه‌ها در توسعه رشته‌های خود موفق نخواهند بود.
کد خبر : 279573

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، ابراهیم صالحی عمران در نشست انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزشی معاونت آموزش متوسطه با دانشگاه فنی و حرفه‌ای، بیان کرد: این جلسه و تفاهم‌نامه را به فال نیک می‌گیریم و آن را فرصت مغتنم می‌دانیم. خوشبختانه ارتباط خوبی بین وزارت آموزش‌و‌پرورش و دانشگاه برقرار است و امیدواریم این تفاهم‌نامه زمینه‌ای برای توسعه همکاری‌ها باشد.


وی با بیان اینکه دانشگاهی که خروجی نهایی خود را نبیند دانشگاه مسئول نیست، افزود: دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای تلاش کرده با رعایت این اصل ارائه خدمت کند و بتواند به توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه خود کمک کند.


صالحی عمران با تاکید براینکه یکی از وظایف آموزش عالی توجه به آموزش‌های پایه است، خاطرنشان کرد: آموزش‌های پایه در وزارت آموزش‌و‌پرورش انجام می‌شود؛ بنابراین دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای باید به این آموزش‌ها توجه داشته باشد زیرا اگر بخواهیم در دانشگاه رشته تحصیلی جدید ایجاد کنیم باید زمینه‌ها و پایه‌های آن‌ در آموزش‌و پرورش فراهم شود؛ در غیر این صورت موفق نخواهیم بود.


وی افزود: ما نمی‌توانیم آموزش‌و‌پرورش را فراموش کنیم زیرا کار ما امتداد این بخش است ما هم از لحاظ توسعه برنامه درسی و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز این تفاهم‌نامه را منعقد کرده‌ایم.


رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از آمادگی این دانشگاه برای همکاری با سایر بخش‌ها دولتی و خصوصی خبر داد و گفت: ما آماده‌ایم نیروهای دستگاه خصوصی دولتی و ... نیاز به تربیت تکنسین را پاسخ دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته