دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1397 - 11:49
رئیس فدراسیون بوکس در گفت وگو با آنا؛

انتقادات سازنده را به جان می‌خرم/ زنده باد مخالف من

رئیس فدراسیون بوکس گفت: همه انتقادات سازنده را به جان می‌خرم و برای بهتر شدن اوضاع بوکس از آنها استفاده خواهم کرد.
کد خبر : 279571

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا،حسین ثوری در مدت چهار ماهی که ریاست فدراسیون بوکس را بر عهده گرفته سعی کرده است تا اوضاع بوکس ایران را سروسامان دهد. در این بین برخی از منتقدان رئیس فدراسیون، عملکرد ثوری را در این مدت زیرسوال برند و نوک پیکان انتقادات این افراد هم نتایج تیم ملی جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند است. همچنین کشمکش‌های بوجود آمده میان کادر فنی تیم‌های ملی و همچنین کارمندان فدراسیون به این حواشی دامن زده است.


حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا در مورد حواشی بوجود آمده در بدنه فدراسیون بوکس و همچنین عملکرد خودش در مدت زمانی که ریاست فدراسیون را بر عهده گرفته توضیحاتی ارائه داده است.


تیم ملی جوانان فرصت کمی برای آماده‌سازی داشت


ثوری در خصوص عملکرد تیم ملی جوانان در مسابقات بوکس قهرمانی آسیا گفت: «تیم ملی جوانان بوکس به طور رسمی کارش را از 10 بهمن ماه 96 آغاز کرد و در حالی که مسابقات بوکس قهرمانی جوانان آسیا کمتر از 3 ماه بعد از آغاز تمرینات تیم ملی شروع شد. اهالی بوکس به خوبی می‌دانند تیمی که قصد نتیجه گیری در آسیا را دارد باید فرصت بیشتری برای کار کردن داشته باشد و 2-3 ماه تمرین فرصت مناسبی برای نتیجه گیری در آسیا به حساب نمی‌آید. ضمن اینکه در همین مسابقات عملکرد چندان بدی هم نداشتیم و 7 نفر از بوکسورهای ما موفق شدند تا مجوز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب کنند.»


برای ارزیابی رقبا به تایلند رفتم


وی در مورد حضورش در تایلند به همراه دبیر فدراسیون در زمان برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: «فدراسیون برنامه بلند مدت و یک سند چشم‌انداز برای بوکس ایران درنظر گرفته‌است که سند این چشم‌انداز هم در هفته آینده ترسیم خواهد شد. به همین منظور لازم بود تا ما از رقبای خودمان در سطح آسیا شناخت داشته باشیم و فاصله بوکس ایران را با کشورهایی که بالاتر از ما قرار دارند و همچنین کشورهای پایین‌تر از خودمان را بدانیم. به همین منظور تصمیم گرفتم که به عنوان رئیس فدراسیون همراه تیم به تایلند بروم و از 35 کشوری که در این مسابقات شرکت کردند 15 تیم به همراه رئیس فدراسیون خودشان راهی تایلند شدند. در مورد حضور آقای کلانتری در تایلند هم من خودم از او خواستم تا به عنوان سرپرست در این سفر تیم ملی را همراهی کند و با توجه به اینکه خودش علاقه‌ای به حضور در این سفر نداشت اما با اصرار من راهی تایلند شد.»


نائب رئیس فدراسیون انتخاب شد


رئیس فدراسیون بوکس در خصوص انتقاداتی که از او مبنی بر عدم انتخاب نائب رئیس فدراسیون می‌شود گفت: «متاسفانه برخی افراد بدون اطلاع و آگاهی انتقاد می‌کنند و من انتقاداتی که سازنده باشد را به جان می‌خرم. در مورد انتخاب نائب رئیس فدراسیون باید بگویم که این کار انجام شد و آقای ناصر طالبی به عنوان پیشکسوت بوکس که سابقه زیادی در فدراسیون دارد به عنوان نائب رئیس انتخاب شد و آقای کلانتری هم که مدت‌هاست به عنوان دبیر فدراسیون کارش را آغاز کرده است.»


بعضی افراد پیاز داغ را زیاد کردند


ثوری در مورد اتفاقاتی که در حواشی مسابقات انتخابی تیم ملی در قم رخ داد و باعث کشمکش‌هایی بین کادر فنی تیم ملی و اعضای فدراسیون شد اظهار داشت: «در مسابقات انتخابی که در قم برگزار شد اتفاق خاصی رخ نداد اما متاسفانه برخی افراد به این حواشی دامن زدند و آن را خیلی بزرگ کردند. علی مظاهری هم به عنوان یکی از اعضای کادر فنی بعد از مسابقات صحبت کرد و گفت که مساله خاصی نبود و نباید به آن دامن زد. متاسفانه بعضی افراد پیاز داغ آن را زیاد کردند .البته نباید فراموش کنیم همیشه قطاری که در حال حرکت است را سنگ می‌زنند.»


دست خالی از جاکارتا برنخواهیم گشت


وی در مورد اردوهای تیم ملی بزرگسالان برای حضور قدرتمند در مسابقات آسیایی جاکارتا افزود: «بعضی افراد که از عملکرد تیم ملی جوانان انتقاد می‌کنند بهتر است عملکرد تیم ملی بزرگسالان را هم زیر نظر داشته باشند. البته من قصد توجیه ندارم و نمی‌خواهم از عملکرد تیم ملی جوانان حمایت کنم. تیم ملی بزرگسالان به نحو احسنت کارش را آغاز کرد و از امروز هم دور جدیدی از اردوهای تیم ملی در مجموعه آکادمی انقلاب آغاز شده است. قطعا کار سختی پیش روی تیم ملی است و همه بدانند که بوکس ایران در جاکارتا دست خالی برنخواهد گشت.»


همه انتقادات را به جان می‌خرم


ثوری در پایان گفت: «من همیشه گفتم و باز هم می‌گویم تمام تلاش خودم را برای پیشرفت بوکس ایران انجام می‌دهم و در این راه هم دست یاری به سمت همه دوست داران بوکس دراز می‌کنم. من هیچ وقت مخالف منتقدان خودم نیستم و همیشه می‌گویم زنده باد مخالف من. ایرادتی که به حق باشد را به جان می خرم و در این مدت هم کارهای زیادی صورت گرفت که لازم است نگاه مثبتی به آن داشته باشیم. ما مسابقات مختلفی را در رده‌های سنی مختلف در سطح کشور برگزار کردیم که در حال حاضر هم این مسابقات در ارومیه و کرمان برگزار می‌شود ضمن اینکه پورتال بوکس برای اولین بار در فدراسیون شکل گرفت تا یک سیستم مدرنیزه اداری را داشته باشیم. همه این کارهایی که انجام شد و در ادامه راه انجام می شود در راستای پیشرفت بوکس ایران است.»


گفت وگو از امیرحسین فلاح



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته