دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1397 - 15:25

اخبار کوتاه از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر در پاسخ به عهدشکنی‌های آمریکا، برجام را به آتش کشیدند.
کد خبر : 279479

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر در پاسخ به عهدشکنی‌های آمریکا و در لبیک به ندای مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه‌ای برجام را به آتش کشیدند.


مدیر روابط عمومی واحد قائم شهر گفت: درپی گستاخی های ترامپ رئیس جمهور دروغگو و مستکبر آمریکا و خروج از پیمان برجام ، معاونین اساتید,دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر با این اقدام نمادین و سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و سوزاندن پرچم آمریکا خواستار همدلی و وفاق ملی و اتخاذ مواضع قاطع مسئولان نظام جمهوری اسلامی در برابر اظهارات سخیف ترامپ و مقابله اصولی با آمریکا شدند.


علیرضا محمودپور افزود: دانشجویان و اساتید این دانشگاه دیدگاه ها و نظراتشان درباره فرجام برجام اعلام و پیمان شکنی و رفتار مغایر با حقوق بین الملل آمریکا را محکوم کردند.


اعلام انزجار از بدعهدی آمریکا در برجام


استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر اقدامات کینه توزانه ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خروج از برجام و سخنان غیر منطقی آن در مورد ایران را محکوم کردند.


در این مراسم ضمن تجمع دانشگاهیان در واحد اهر و سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، دانشگاهیان با صدور بیانیه‌ای با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید پیمان کرده و اعلام کردند اینگونه فشارها و تحریم‌ها هیچ تأثیری در ایران اسلامی نخواهد داشت.



برگزاری اردوهای زیارتی دانشجویان دختر


حجه الاسلام عباس امیری مقدم رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد زرند از برگزاری اردوی زیارتی دانشجویان این دانشگاه قبل از ماه مبارک رمضان خبر داد.


امیری مقدم گفت: «سفرهای دانشجویی عمدتاً به دلیل ایجاد فضای گرم و صمیمی بین دانشجویان و گذران اوقات در محیطی آرام و فارغ از هیاهوهای دانشگاهی تاثیر بسیار عمیق و گسترده‌ای در ارتقای روحیه جمعی دانشجویان و همدل کردن آنان دارد که اگر به نحو مطلوب و با برنامه‌ریزی مناسبی برگزار شود، قطعاً در جذب جوانان دانشجو در اجرای سایر برنامه‌های فرهنگی دانشگاه بسیار تاثیرگذار است.»


وی تصریح کرد: «با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همکاری با بسیج دانشجویی دو کاروان دانشجویی 40 نفره دختر پیش از ماه مبارک رمضان و بعد از ماه مبارک به مشهد مقدس مقدس اعزام خواهند شد تا از فیوضات و برکات حضور در این شهر مقدس بهره‌مند و با روحیه‌ای مضاعف برای حضور در امتحانات پایان ترم خود آماده شوند.»


اردوی فرهنگی، تفریحی دانشجویان جدید


اردوی تفریحی و فرهنگی دانشجویان خواهر ورودی سال 1396 واحد اقلید به منظور آشنایی دانشجویان با اماکن تفریحی و فرهنگی شهرستان و توجیه قوانین حاکم بر دانشگاه و با هدف ایجاد انگیزه و نشاط و تحکیم روابط دوستانه بین دانشجویان در محل تفرجگاه قدمگاه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و سد و نیروگاه ملاصدرا برگزار شد.


در این اردوی یک روزه دانشجویان با بهره‌برداری مطلوب از مناظر زیبا و چشم نواز شهرستان روزی به یادماندنی را در دوران تحصیل خود تجربه کردند؛ از دیگر برنامه‌های این اردو، زیارت قبور شهدای گمنام دوران دفاع مقدس و همچنین بازدید از آبشار تنگ براق بود.


قدردانی از رئیس واحد بیله سوار


سرهنگ پاسدار یوسف اختری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بیله سوار از فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار مغان در سال 1396 قدردانی کرد.


در بخشی از این تقدیرنامه آمده است:


«شما عزیزان دانشگاهی، سربازان عرصه فرهنگ و هنر به عنوان طلایه داران مبارزه با جنگ نرم دشمنان نظام مقدس اسلامی، با هم افزایی کامل با نهاد مقدس بسیج، کار فرهنگی خودجوش، اثربخش و ماندگار در شهرستان بیله سوار مغان انجام داده و شایسته تجلیل و تشکر هستید.»


اعتراض به خروج آمریکا از برجام


استادان، کارمندان و دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار مغان با تجمع در محوطه دانشگاه به خروج آمریکا از برجام و توهین رئیس جمهور این کشور به ملت قهرمان ایران با صدور بیانیه‌ای اعتراض و خشم خود را به جهانیان اعلام کردند.


سید ناصر موسوی معاون فرهنگی و دانشجویی واحد بیله سوار با حضور در جمع تجمع کنندگان گفت: «یاوه گویی‌های رئیس جمهور آمریکا بعد از جنگ روانی، رجزخوانی و خط و نشان کشیدن‌های چند روز گذشته و تروریست خواندن ملت ایران، آخرین میخی بود که بر تابوت اعتماد به آمریکا و دولتمردان آن کوبیده شد و درستی و صحت رویکرد چهار دهه سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی و پیش بینی‌های دقیق رهبر حکیم انقلاب در آغاز و ادامه مذاکرات را بر همگان ثابت کرد.»


در پایان، تجمع کنندگان با سر دادن شعار مرگ برآمریکا و مرگ بر اسرائیل اعتراض و خشم خود را به جهانیان اعلام کردند.


بازدید دانشجویان از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران


علی رضاپور مقدم معاون فرهنگی دانشجویی واحد خوی گفت: «رسالت و وظیفه معاونت فرهنگی دانشجویی اقتضا می‌کند که نسبت به تشویق فعالان دانشجویی در زمینه تشکل‌ها، کانون‌ها و نشریات اقدام کند تا باعث دلگرمی این عزیزان شده باشیم.»


رضاپور گفت: «این گروه‌های دانشجویی برای بهره‌گیری از فیوضات کریمه اهل بیت(ع) و فضای معنوی مسجد مقدس جمکران به شهر قم نیز سفر کردند.»



برگزاری کارگاه شمیم معرفت


کارگاه شمیم معرفت 2 با هدف آشنایی دانشجویان با مبانی اسلام و اندیشه سیاسی انقلاب اسلامی در واحد علی آباد کتول برگزار شد.


سید محمدرضا حسینی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول با بیان اینکه در این طرح بخش بیشتر آموزش‌ها، معرفتی و فکری است، تصریح کرد: «هدف از برگزاری این طرح آشنایی دانشجویان با مبانی اسلام، اندیشه سیاسی انقلاب اسلامی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، مهدویت و تمدن نوین اسلامی، بازاریابی - تجارت سازی و روش‌های تامین مالی، هوشمندسازی، جنگ نرم رسانه‌ها، غرب شناسی و صهیونیسم شناسی است.»


حسینی افزود: « در این دوره آموزشی 6 نفر از استادان برجسته کشوری که در زمینه‌های معرفت شناسی دینی، دشمن شناسی و مهارت ایجاد کسب و کار تسلط کامل دارند با دانشجویان شرکت کننده به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.»


آزمون نظام مهندسی


رقابت 1500 داوطلب آزمون نظام مهندسی شرق استان گیلان روزهای پنج شنبه و جمعه 20 و 21 اردیبهشت 97 در دو نوبت صبح و عصر در واحد لنگرود برگزار شد.


افتخاری دیگر برای سما کرج در حوزه پژوهش


سما واحد کرج در ارزیابی پژوهشی سال 96 با کسب سه عنوان برتر کشوری، افتخارآفرینی کرد.


سازمان سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی هر سال عملکرد پژوهشی آموزشکده­‌ها و مدارس سما سراسر کشور در هفته پژوهش را مورد ارزیابی قرار می­‌دهد که در ارزیابی سال 1396، مجموعه سما واحد کرج با کسب سه عنوان برتر در زمینه رابط پژوهشی مدرسه، دانشجویی و عضو باشگاه پژوهشگران جوان، افتخاری دیگر به افتخارات خود افزود.


در این ارزیابی که عملکرد کلیه مراکز سما سراسر کشور توسط کارشناسان مجرب مورد بررسی قرار می­گیرد، پدرام فروغی شاد دانشجوی رشته الکترونیک سما واحد کرج با ثبت اختراعات و انجام فعالیت­های پژوهشی عنوان: دانشجوی برتر و عضو برتر باشگاه پژوهشگران جوان را به خود اختصاص داده و نعیمه سلسمانی از کارکنان دبیرستان دخترانه (دوره دوم) سما واحد کرج با تلاش یک ساله و تعامل موثر با حوزه معاونت سما به عنوان رابط پژوهشی برتر انتخاب شد.


نمایشگاه پیشگیری از مواد مخدر


نمایشگاه پیشگیری از مواد مخدر به همت معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی امیدیه و با همکاری ادارات شهرستان در سالن دانشگاه آزاد اسلامی امیدیه برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی امیدیه تصریح کرد: ارتقا سطح آگاهی و شناخت دانشجویان و جوانان از پیامدهای مواد مخدر، از اهداف مهم برگزاری این نمایشگاه بود، اعتیاد بلای خانمان‌سوز است که نتایج و اثرات سیاسی، اخلاقی اقتصادی و اجتماعی مهمی در سطح جامعه دارد. به این لحاظ شناخت عوامل و علل ایجاد اعتیاد و راه‌های مبارزه با آن امری ضروری است.


دکتر اسداله جوع‌عطا بیرمی افزود: دامنه تاثیر مصرف مواد مخدر به قدری گسترده و عمیق است که نه تنها خود فرد مصرف کننده، بلکه تمام شبکه‌های اجتماعی از خانواده تا دوستان تا محیط‌های تحصیلی و شغلی را در برمی‌گیرد و می توان با اجرای مدون برنامه‌های فرهنگی و اقدامات پیشگیرانه از گسترش روز افزون اعتیاد در کشور جلوگیری کرد.


در برگزاری این نمایشگاه ادارات و سازمان‌های شهرداری، شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، بهزیستی، شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری همکاری داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب