دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1397 - 14:01
وزیر ورزش و جوانان؛

بهترین کمپ در روسیه برای تیم ملی فوتبال در نظر گرفته شده است

وزیر ورزش و جوانان گفت: امکانات و شرایط خوبی برای تیم ملی فوتبال مهیا کردیم و بهترین کمپ روسیه برای شاگردان کی‌روش درنظر گرفته شد.
کد خبر : 279447

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر مسعود سلطانی فر در گردهمایی مشترک معاونین و مدیران ستادی و استانی در سخنان مربوط به مسائل وزارتخانه متبوع خود، از مدیران کل خواست تا صرفه‌جویی و برنامه‌ریزی در هزینه‌ها را کنترل کنند و از ابتدای سال سیاست کنترل مصارف و منابع را در پیش گیرند.


وی تصریح کرد: مجموعه دولت مصمم است، با صرفه جویی، نیازهای اصلی و اساسی مردم را تامین و موجبات رضایت آنها را فراهم کند. در این خصوص نیز چهارچوبی مشخص و به زیر مجموعه ها اعلام خواهیم کرد.


دکتر سلطانی‌فر با اشاره به رویدادهای ورزشی مهم در سال جاری به مسابقات جام جهانی فوتبال اشاره کرد و گفت: صعود مقتدرانه ای به جام جهانی داشتیم و اگرچه در گروه دشواری قرار گرفته ایم اما جوانان ما می روند تا از حیثیت ورزش کشور دفاع کنند.


وی همچنین به مراحل آماده سازی تیم ملی فوتبال اشاره کرد و گفت: همه امکانات و لوازم برای آماده‌سازی تیم ملی مهیا است و یکی از بهترین کمپ های روسیه نیز برای تیم رزرو شده است.


وزیر ورزش و جوانان به حضور سه تیم باشگاهی فوتبال کشور در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد و گفت: وقت آن رسیده تا به فکر تصاحب جام باشگاه های آسیا باشیم و امیدوارم تیم های ما در این خصوص موفق باشند.


وی به در پیش بودن بازیهای آسیایی، پاراآسیایی جاکارتا اشاره کرد و گفت: ستاد عالی این بازیها از یک سال قبل با همکاری مشترک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تشکیل شد و گزارش‌های فدراسیون‌ها مورد بررسی قرار گرفت و با جمع بندی همه گزارش های کارشناسی شده، چهارچوب مشخصی تعیین شد.


دکتر سلطانی فر تصریح کرد: در چهار دوره گذشته بازیهای آسیایی ما با قزاقستان برای رتبه چهارمی رقابت داشتیم ولی در این دوره باتوجه به این موضوع که میزبان رشته هایی که در آن امید به مدال دارد را وارد بازیها کرده و شورای المپیک آسیا نیز از آن حمایت کرده است، با کشورهای قزاقستان، هند، تایلند و اندونزی رقابت خیلی سختی داریم.


وی به چهار رشته مدال آور ایران در ادوار مختلف بازیهای المپیک( کشتی، وزنه برداری، تکواندو و تک مدال پرتاب دیسک احسان حدادی) اشاره کرد و افزود: امیدوارم در چند رشته دیگر مثل کاراته و سنگ نوردی که قهرمانان خوبی داریم و به تازگی در فهرست بازیهای المپیک قرار گرفته اند، افتخار آفرین باشیم.


او با بیان این که از اردوهای تیمها بازدید خواهیم کرد، به مدیران کل استانها تاکید کرد که با بازدیدهای مستمر از اردو ها، حمایت و پشتیبانی لازم را از ملی پوشان داشته باشند.


وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد: ستاد عالی بازیهای آسیایی تا زمان آغاز بازیها به صورت منظم برگزار می شود و بلافاصله پس از بازیها نیز به منظور ارزیابی عملکرد کاروان و بررسی ضعف ها و کمبودها برگزار خواهد شد تا با رفع آنها حضور موفقی در المپیک 2020 داشته باشیم.


وی در بخش دیگری از سخنانش، حساس بودن مدیران کل استانی نسبت به پروژه های عمرانی استان متبوع را خواستار شد و افزود: مدیران کل استانی باید اطلاعات دقیق از پروژه های استان خود داشته باشند و روند تکمیل آنها را به طور مستمر پیگیری و به بنده گزارش دهند.


دکتر سلطانی فر تصریح کرد: تکمیل پروژه های عمرانی نیازمند پیگیری مستمر است، گفت: یکی از مهمترین شاخص های ارزیابی ما پیگیری پروژه های عمرانی است.


وی همچنین بر مستند سازی اماکن متعلق به وزارت ورزش و جوانان، پیگیری جذب اعتبارات 27 صدم درصد، استفاده از نیروهای جوان و داخلی برای مدیریت در استانها تاکید کرد.


دکتر سلطانی فر با تاکید براهمیت توسعه ورزش همگانی در کشور، تصریح کرد: اعتباراتی که سال گذشته در این حوزه به هیات های ورزشی پرداخت کردیم 4 تا5 برابر سال 95 بود ولی در نظر داریم به منظور توزیع عادلانه این اعتبارات در شهرستانها و روستاها دستورالعملی تدوین کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته