دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1397 - 08:45
رئیس هیات فوتبال گیلان در گفت‌وگو با آنا؛

تن‌زاده بندهای قرارداد را انجام نداد/مشخص شدن وضعیت سپیدرود در هفته جاری

رئیس هیات فوتبال گیلان گفت: در قرارداد واگذاری سپیدرود به مالک جدید بندهایی بود که تن‌زاده آنها را انجام نداده است.
کد خبر : 279431

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، تیم فوتبال سپیدرود رشت که در این فصل موفق شد در هفته‌های پایانی بقایش در لیگ برتر را تضمین کند این روزها مانند فصل گذشته درگیر مشکلات مالی و مدیریتی است. همین مشکلات باعث شد تا علی کریمی از ادامه همکاری با این باشگاه صرف نظر کند و این موضوع باعث شد تا دیروز هواداران این تیم برای حضور دوباره کریمی جلوی ساختمان باشگاه تجمع کردند.


قربانعلی الماسخاله رئیس هیات فوتبال استان گیلان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد شرایط واگذاری باشگاه سپیدرود به جواد تن زاده به عنوان مالک باشگاه گفت: «طبق قراردادی که بین هیات فوتبال استان و آقای تن‌زاده به عنوان خریدار منعقد شد تن‌زاده متعهد شد تا بعضی از موارد که در بندهای قرارداد هم ذکر شد را انجام دهد به عنوان مثال یکی از این بندها این بود که تا پایان فصل مبلغ 3 میلیارد و 300 میلیون تومان از بدهی باشگاه را تسویه کند ضمن اینکه بدهی بازیکنان هم پرداخت شود اما متاسفانه این قول‌ها عملی نشد.»


وی ادامه داد: «مشکلی که این روزها در فوتبال ما وجود دارد این است که افرادی به عنوان خریدار وارد گود می‌شوند اما نمی‌توانند هزینه‌ها را پرداخت کنند و بدهی‌های باشگاه‌ها انباشته می‌شوند. در سفری که چند ماه گذشته به همراه مسئولین سازمان لیگ به ایتالیا داشتیم، سازمان لیگ این کشور هر 3 ماه یک‌بار عملکرد مالی باشگاه‌ها را حسابرسی می‌کند ضمن اینکه باشگاه‌ها اسناد خودشان را در رهن بانک می‌گذارند و بانک‌ها به سازمان لیگ ضمانت نامه مالی می‌دهند تا این باشگاه‌ها بتوانند هزینه‌های خودشان را پرداحت کنند اما متاسفانه در ایران سازمان لیگ نظارت جدی روی این مسائل ندارد و همیشه شاهد هستیم که بدهی باشگاه‌ها بیشتر می‌شود.»


رئیس هیات فوتبال گیلان در رابطه با مذاکره با تن‌زاده برای ادامه کار در باشگاه سپیدرود بیان کرد: «طبق قراردادی که بین هیات فوتبال و تن‌زاده به امضا رسید اداره ورزش استان مرجع رسیدگی به این موضوع است و در حال حاضر اداره ورزش استان باید عملکرد مالک باشگاه را مورد ارزیابی قرار دهد و ببیند که آیا به تعهداتش عمل کرده است یا خیر؟ مالک باشگاه طی چند ماه گذشته حدود 4 میلیارد تومان هزینه کرد ولی هزینه جاری باشگاه حدود 10 میلیارد تومان بود.»


وی افزود: «فردی که قصد ورود به فوتبال را به عنوان سرمایه‌گذار دارد باید از 100 درصد هزینه‌های جاری 60 درصد را خودش تامین کند و 40 درصد دیگر هزینه‌ها را از طریق اسپانسر و درآمدهای دیگر تامین کند اما اینکه بخواهیم کل 100درصد هزینه یک باشگاه را از کمک مسئولین استانی و اسپانسر تامین کنیم به مشکل برخواهیم خورد. یک باشگاه لیگ برتری حدود 10 میلیارد تومان هزینه دارد که از این مبلغ باید 6 میلیارد تومان توسط مالک باشگاه تامین شود و 4 میلیارد دیگر از کنار درآمدهای دیگر تبلیغاتی و کمک استانی تامین شود.»


الماسخاله در خصوص تکلیف باشگاه سپیدرود در فصل آینده گفت: «باشگاه سپیدرود یک باشگاه مردمی و پرطرفدار است که مردم به وضعیت این تیم حساس هستند و در همین چند روز اخیر هم نگرانی‌هایی برای هواداران ایجاد شد. هوادار نگران آینده این تیم برای فصل بعد است. در هفته جاری جلسه‌ای با حضور مالک باشگاه در اداره ورزش استان برگزار خواهیم کرد تا در مورد ادامه همکاری با تن‌زاده تصمیم گیری شود. برای ما فرقی نمی کند که چه فردی مالک سپیدرود باشد ما شروطی داریم که هر کس که در راس باشگاه قرار گرفت باید آن شروط را انجام دهد. اگر تن‌زاده بتواند به این شروط پایبند باشد در خدمتش هستیم و در غیر اینصورت افرادی دیگری برای خرید امتیاز سپیدرود اعلام آمادگی کرده‌اند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته