دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک دکترای تخصصی حقوق بین الملل:

خواسته حقوقی ملت ایران در برابر گستاخی آمریکا در نقض برجام اقدام عملی متقابل است

یک دکترای تخصصی حقوق بین الملل با اشاره به ابعاد حقوقی خروج آمریکا از برجام گفت: به میزانی که طرف آمریکایی گستاخی و نقض برجام کرده است باید در عمل و نه در حرف اقدام متقابل نشان دهیم، چرا که دوران گفتار درمانی گذشته و باید تکلیف خود را با حرکتی که از ابتدا با هشدار‌های مقام معظم رهبری همراه بود روشن کنیم و این خواسته حقوقی ملت ایران است.
کد خبر : 279306

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، مسعود اخوان‌فرد دکترای تخصصی حقوق بین الملل در پاسخ به سئوالی مبنی بر ابعاد حقوقی خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: آمریکا با توجه به ماهیت استکباری خود بار دیگر به فضای نقض عهد که بار‌ها عمل کرده بود بازگشت و این نقض عهد را به طور واضح و صریح‌تر از گذشته بیان کرد.


این دکترای تخصصی حقوق بین الملل گفت: به میزانی که طرف آمریکایی گستاخی و نقض برجام کرده باید در عمل اقدام متقابل نشان دهیم نه در حرف و گفتار، دوران گفتار درمانی گذشته و الان موقع عمل است و باید تکلیف خود را با یک حرکتی که از ابتدا با هشدار‌های مقام معظم رهبری همراه بود روشن کنیم و خواسته حقوقی ملت ایران چنین است.


اخوان فرد ادامه داد: فضای فعلی روابط بین الملل از منظر حقوقی به طور دقیق و واضح یعنی بی‌اعتمادی آشکار به تعهدات رژیم آمریکا و متعهدان غربی و اروپایی آن‌ها است.


اخوان فرد تاکید کرد: از لحاظ حقوقی ما در جایگاهی هستیم که می‌توانیم به استناد موازین حقوق بین الملل مثل کنوانسیون ۱۹۶۹ معاهدات و سایر معاهدات با دولت امریکا که به ظاهر معتبر است همچون بیانیه الجزایر و برجام، برخورد جدی‌تر و دیپلماسی فعال با اخذ تضمین‌های معتبر حقوقی و جدی عمل کنیم.


وی گفت: نکته حائز اهمیت این است که شروط اعلامی از سوی مقام معظم رهبری در مقطع برجام یک الزام حقوقی است نه یک تعارف و باید این کار انجام می‌شد که متاسفانه به هر دلیل عمل نشد و در حال حاضر نیز بازگشت به این رویه نیاز جدی ما است.


منبع: میزان


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته