دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1394 - 11:48
در گفت‌وگو با آنا

رئیس فدراسیون تیراندازی: پول نرسد همه چیز به‌هم می‌خورد/ تیراندازی دوباره خود را ثابت کرد

سید مهدی هاشمی گفت: تا به امروز از 14 تورنمنت مهم که برای کسب سهمیه المپیک بود تیراندازان ما فقط در 4 مسابقه شرکت کرده‌اند که موضوع جای تاسف دارد.
کد خبر : 27924

سید مهدی هاشمیهاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا در خصوص حضور موفقیت‌آمیز تیم تیراندازی ایران در مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان و کسب مدال های رنگارنگ اظهار داشت: «خدارا شاکریم از اینکه توانستیم با موفقیت در این مسابقات شرکت کنیم و قابلیت‌های این رشته پر مدال را به همگان نشان دهیم. امیدورارم این موفقیت باعث تغییر نگاه مدیران ورزشی به این رشته مدال آور برای ورزش ایران شود. »


رئیس فدراسیون تیر اندازی‌ که از بی توجهی مدیران وزارت ورزش ناراحت بود ادامه داد: «رشته تیراندازی ظرفیت بالایی دارد؛ بچه ها نشان دادند که اگر توجه بیشتری به آنها شود توانایی انجام دادن کارهای بزرگ را هم دارند. تیراندازان ایران دوباره خود را به اثبات رساندند که در نهایت امیدواریم با سرمایه گذاری خوب دراین رشته پرمدال بتوانیم پرچم پر افتخار میهن عزیزمان را در مسابقات جهانی بر افراشته کنیم.»


هاشمی در ادامه به لغو اعزام تیم‌های تیر اندازی ایران به مسابقات برون مرزی به دلیل مشکلات مالی اشاره کرد و گفت:«طی ماه‌ها اخیر 14 مسابقه مهم تیراندازی داشتیم که به دلیل مشکلات مالی فقط در 4 مسابقه شرکت کردیم.اردوی هانوفر آلمان به احتمال ۹۰ درصد لغو خواهد شد.شرایط اعزام برای رقابت‌های اهداف پروازی آذربایجان نیز هنوز در هاله‌ای از ابهام است. اگر هر چه زودتر پول نرسد اردو‌های تیم ملی و اعزام تیم به خارج از کشور برای شرکت در مسابقت لغو می‌شود.واقعیت این است اگر هر چه زودتر پول به فدراسیون تزریق به قول معروف همه چیز به هم می‌خورد. متاسفانه لغو برنامه های تیم ملی باعث شده تا تیراندازان کشورمان به لحاظ امتیازی برای حضور در مسابقات المپیک از رقبای خارجی خود عقب بیفتد که اگر این روند ادامه داشته باشد در مجموع ورزش ایران ضرر می‌کند.»


رئیس فدراسیون تیراندازی در پاسخ به این سوال که تا به امروز چند درصد بودجه فدراسیون پرداخت شده است گفت:«هنوز چیز رسمی به ما ابلاغ نشده است ولی در سال حساس قبل از المپیک و تا به امروز کمتر از ۲۰ درصد بودجه گرفته‌ایم،که واقعا رقمی که ما دریافت کردیم با توجه به برنامه‌هایی که در پیش رو داریم به هیچ وجه قابل قیاس نیست.»


وی در پاسخ به این سوال که مشکلات مهمات تیراندازان کشورمان که قرار بود وزارت دفاع آن را حل کند به کجا رسید گفت:«ما چندین سال است که مشکل مهمات داریم متاسفانه ما در لیست تحریم ها قرار داریم و مشکل زیاد است اما باید گفت مشکلات داخلی بیشتر از مشکلات خارجی است ،در واقع کسانی که ما را در داخل اذیت می کنند بشتر از کسانی هستند که در خارج از کشور ما را اذیت می کنند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته