دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1397 - 13:10
مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد در گفت‌وگو با آنا؛

دوست داریم بازیکنان ما در استقلال و پرسپولیس بازی کنند

مدیرعامل گسترش فولاد گفت: ما جلوی پیشرفت بازیکنان خودمان را نمی‌گیریم و دوست داریم آنها در تیم‌های بزرگ مانند استقلال و پرسپولیس بازی کنند.
کد خبر : 279224

هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد تبریز در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد کسب رتبه نهم لیگ در هفدهمین دوره لیگ برتر گفت: «در ابتدای فصل هدف باشگاه گسترش فولاد قرار گرفتن در جمع شش تیم برتر لیگ بود اما متاسفانه در ابتدای لیگ اشتباهی کردیم و با جذب یک مربی خارجی هم از نظر مالی و هم از نظر فنی ضرر کردیم. به نظر من به غیر از تیم ملی و تیم‌های استقلال و پرسپولیس سایر تیم‌های لیگ باید از مربیان ایرانی استفاده کنند و مربیان خارجی نمی‌توانند نتایج خوبی در این تیم‌ها کسب کنند.»


وی ادامه داد: «مربیان ایرانی به دلیل ارتباط خوبی که با بازیکنان برقرار می‌کنند باعث می‌شوند تا بازیکن در زمین بتواند تاکتیک‌ها را بهتر اجرا کند اما متاسفانه مربیان خارجی ارتباط خوبی با بازیکنان برقرار نمی‌کنند، ضمن اینکه بار مالی سنگینی هم به باشگاهها وارد می‌کنند. گسترش فولاد در این فصل فعل وانفعالات زیادی داشت و در از اول لیگ کار را با لوکا بوناچیچ آغاز کرد و تیم بعد از چند هفته نتیجه نگرفتن و سرمربی عوض شد. اگر از روز اول کار را با یک مربی ایرانی آغاز می‌کردیم قطعا در پایان فصل به هدف خودمان که حضور در جمع شش تیم برتر بود می‌رسیدیم.»


مدیرعامل گسترش فولاد در خصوص برنامه این باشگاه برای فصل جدید رقابت‌های لیگ بیان کرد: «در فوتبال ایران باشگاهی که بخواهد نتیجه گیری کند باید قرارداد بلند مدت با بازیکنانش انعقاد کند و هر باشگاهی که قرارداد یکساله با بازیکنانش امضا کرد در پایان فصل نتایج خوبی کسب نکرد. به عنوان مثال دو تیم مشکی‌پوشان و نفت تهران که اکثر بازیکنان آنها قراردادشان یکساله بود در پایان لیگ سقوط کردند. اما باشگاه گسترش فولاد قرارداد بازیکنانش را 3 تا 5 ساله امضا کرد و از این بابت جای هیچ نگرانی نیست.»


وی افزود: «ما در فصل گذشته حدودوسد 8 میلیارد تومان بودجه برای قرارداد بازیکنان و کادر فنی کنار گذاشتیم که اگر مربیان خارجی نبودند مشکلی از این بابت نداشتیم اما تسویه حساب با مربیان خارجی و یک بازیکن خارجی باعث شد تا مقداری از بودجه صرف آنها شود. در این فصل هم قطعا باشگاه برنامه‌های خوبی برای فصل بعد دارد اما هنوز هیچ چیز مشخص نیست و در جلسه هیات مدیره که اول خرداد ماه برگزار خواهد شد برنامه‌ریزی فصل بعد انجام خواهد شد.»


نصیرزاده در رابطه با پیشنهاد چند باشگاه لیگ برتری به بازیکنان گسترش فولاد گفت: «در حال حاضر چند بازیکن ما مانند سیدی، بابایی و نقی‌زاده پیشنهادهایی از باشگاههای دیگر دارند و ما هم مخالف حضور این بازیکنان در تیم‌های بزرگ نیستیم. باشگاه گسترش هیچ وقت جلوی پیشرفت بازیکنانش را نخواهد گرفت و اتفاقا دوست داریم که بازیکنان خودمان را در تیم‌های بزرگ و پرطرفدار لیگ ببینیم. اما تاکنون هیچ پیشنهاد رسمی برای این بازیکنان به باشگاه گسترش فولاد ارسال نشد و همه چیز در حد شایعه است.»


مدیرعامل گسترش فولاد در خصوص ادامه همکاری این باشگاه با فیروز کریمی افزود: «باشگاه گسترش خواهان ادامه همکاری با مربیان ایرانی و مخصوصا اقای کریمی است. ما پیشنهادات خودمان را هم به کریمی دادیم و او باید برای فصل بعد تصمیم‌گیری کند. اگر مایل بود در گسترش می‌ماند و اگر قصد ندارد در این تیم کارش را ادامه دهد سراغ مربیان ایرانی دیگر می‌رویم.»


وی در مورد ادامه همکاری‌اش با باشگاه گسترش فولاد گفت: «من تابع تصمیمات هیات مدیره و مالک باشگاه هستم و اگر آنها از عملکرد من رضایت داشتند کارم را در این باشگاه ادامه می‌دهم و در غیر اینصورت شاید من هم رفتنی شدم.»


نصیرزاده در خصوص پاس نشدن چک آخر باشگاه استقلال برای رضایتنامه داریوش شجاعیان گفت: «استقلال باشگاه خوش‌حسابی است و تاکنون چند فقره چک رضایتنامه شجاعیان را پاس کرد. مدیرعامل این باشگاه قول داد که در اسرع وقت آخرین چک هم پاس می‌شود و مشکلی از این بابت وجود ندارد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته