دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1397 - 21:51

واکنش اردن به خروج آمریکا از برجام؛ ایران با آمریکا گفت‌وگو کند

سخنگوی رسمی دولت اردن به خروج رئیس‌جمهور آمریکا از برجام واکنش نشان داد.
کد خبر : 279167

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، "محمد المؤمنی" سخنگوی رسمی دولت اردن گفت که این کشور آخرین تحولات توافق بین 6 کشور بزرگ و ایران در خصوص برنامه‌های هسته‌ای ایران و خروج دونالد ترامپ از این توافق را دنبال می‌کند.


وی افزود: مواضع تاریخی و واضح اردن حمایت از همه تلاش‌ها و ابتکارات بین‌المللی از جمله تلاش‌های آمریکا برای عاری سازی سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی از خاورمیانه و کل دنیا است.


سخنگوی دولت اردن با بیان "تحکیم امنیت و ثبات در منطقه و دنیا از اهمیت فوق‌العاده‌ای نزد همه طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برخوردار است"، بر ضرورت اتخاذ اقدامات لازم برای تحقق این هدف و تضمین پایبندی ایران به قوانین بین‌المللی و توقف اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی و پایبندی به حسن همجواری تاکید کرد.


وی افزود: ایران باید به دعوت‌های ترامپ برای مذاکره لبیک گفته و به گفت‌وگو ادامه دهد و با همه طرف‌ها به منظور تخلیه سلاح‌های کشتار جمعی از منطقه و رسیدن به تفاهماتی که از خطر اشاعه سلاح‌های هسته‌ای جلوگیری کرده و مسابقه تسلیحاتی را متوقف کند، همکاری نماید.


دونالد ترامپ شامگاه سه شنبه از برجام خارج شد و دستور اعمال تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. این اقدام ترامپ با استقبال عربستان، بحرین، امارات، اتحادیه عرب و رژیم صهیونیستی مواجه شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته