دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1397 - 13:40
صالحی در حاشیه هیات دولت مطرح کرد؛

خروج از برجام برای آمریکا یعنی پاره کردن یک پشتوانه حقوقی

وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران گفت: موافقتنامه‌ای که توسط کشورهای اروپایی، آمریکا، چین، روسیه و ایران امضا شد، همه وجوه آن بین‌المللی است ، پشتوانه آن هم از لحاظ حقوقی و هم از لحاظ افکار عمومی پشتوانه‌ای قوی است.
کد خبر : 278976

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خروج آمریکا از برجام در حوزه فرهنگی ایران تأثیر گذار است یا خیر گفت: موضع ما موضع قوی و مقتدری است، چرا که در شرایطی به سر میبریم که دنیا از لحاظ حقوقی و سیاسی با ایران همراه است و در این موضع آمریکا تنهاست .


وزیر ارشاد با بیان اینکه این قرارداد از نوع قرار دادهای بین المللی اظهار کرد: موافقتنامه‌ای که توسط کشورهای اروپایی، آمریکا، چین، روسیه و ایران امضا شد، همه وجوه آن بین‌المللی است ، پشتوانه آن هم از لحاظ حقوقی و هم از لحاظ افکار عمومی پشتوانه‌ای قوی است.


وی تصریح کرد: دولت آمریکا امروز بیشتر از سایر مواقع تنهاست ،اعلام خروح برجام از سوی ترامپ به این معنا است که ترامپ درحقیقت یک پشتوانه حقوقی را پاره می‌کند.


وزیر ارشاد درباره تغییر زمان نمایشگاه کتاب از ماه اردیبهشت به ماه دیگر گفت: نزدیک به سی سال است که نمایشگاه کتاب در اردیبهشت ماه برگزار شده است و وقتی که تقویم تاریخی حدود سی سال این رویداد را در خود دارد جابجا کردن آن کاری غیرممکن است.


وی همچنین در خصوص ضرورت وجود چارچوب تبلیغات برای فیلم‌های سینمایی گفت: حتما برای تبلیغات فیلم‌ها چارچوب‌هایی داریم اما ایده‌های تازه این چارچوب‌ها را تغییر می‌دهد، برخی از کارگردانان یا مجموعه‌های تبلیغاتی می خواهند به سمت ایده‌های تازه حرکت کنند و این ایده‌ها ممکن است در چارچوب‌های ما تعریف نشده باشند.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شیوه تبلیغ فیلم به وقت شام ساخته ابراهیم حاتمی کیا در مجتمع تجاری کوروش اشاره کرد و گفت: اینکه می خواهند با کاراکترهای فیلم به صورت زنده با مردم نسبتی برقرار کنند، در تئاتر، کنسرت و سینما سابقه داشته است و مجاز است. اما پاره‌ای از تحولاتی که این تیم تبلیغاتی پدید آورده است خود آقای حاتمی کیا را هم متحیر کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته