دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1397 - 13:37
رحمانی فضلی در حاشیه هیات دولت:

مذاکره موشکی به هیچ وجه قابل طرح نیست

وزیر کشور اظهار کرد: در کشور خلاء گفت‌وگوی ملی وجود ندارد، در حال حاضر اولویت برای ما دنبال کردن بحث وحدت و انسجام ملی است و ما باید گفتمانی را در کشور تقویت کنیم که منافع ملّی و قدرت ملّی ما را تقویت کند .
کد خبر : 278969

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران، به اتفاقات شب گذشته و موضوع برجام واکنش نشان داد و گفت: موضوع برجام و احتمال خروج آمریکا از این قرارداد ماه‌هاست که در دولت مطرح شده و کارگروه‌های مختلف اقتصادی تجاری،امنیتی تشکیل شده است.


وی اظهار کرد: همه تصمیمات برای سناریوهای مختلف اتخاذ شده است و صحبت‌های رئیس جمهور تقریباً نتیجه جلسات و برنامه ریزی ها و جمع‌بندی همه آن تصمیمات بود.


وزیر کشور با بیان اینکه ما به تعهدی که داده بودیم پایبند هستیم تاکید کرد: آمریکا به مراتب ثابت کرده است که در تعهدات بدعهدی می‌کند و نمی‌شود به قول و قرار آنها توجه کرد.


رحمانی فضلی در خصوص ادامه قرارداد برجام با سایر کشورهای 5+1 گفت: همانطور که آقای رئیس‌جمهور گفتند باید با اروپایی‌ها وارد میز مذاکره شویم ایشان شب گذشته و در صحبت های خود مدّت زمانی را برای تعیین تکلیف نهایی مشخص کردند که اگر در آن زمان، احساس شود رفتار آنها منطبق با همین موضع‌گیری‌هایی است که اتخاذ می‌کنند، برجام را ادامه می‌دهیم.


وی تصریح کرد: ما ملّت مستقلی هستیم و امیدواریم ان‌شاءالله با حفظ وحدت، انسجام و تلاش بیشتر و دیپلماسی قوی تر از این مرحله عبور کنیم.


وزیر کشور در واکنش به سوالی مبنی بر وجود مذاکره در خصوص فعالیت های موشکی ایران تاکید کرد: مذاکره موشکی اصلاً و ابداً قابل طرح نیست.


رحمانی فضلی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد ضرورت گفت‌وگوی ملّی در شرایط فعلی اظهار داشت: من معنای گفت‌وگوی ملّی را نمی‌دانم چرا که در کشور چنین خلائی وجود ندارد، در حال حاضر اولویت برای ما دنبال کردن بحث وحدت و انسجام ملی است و ما باید گفتمانی را در کشور تقویت کنیم که منافع ملّی و قدرت ملّی ما را تقویت کند که گفتمان وحدت و انسجام است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته