دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1397 - 10:00
رئیس فدراسیون شمشیربازی:

تعداد نفرات کاروان شمشیربازی در بازی‌های آسیایی افزایش می‌یابد

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: این توانایی در تیم سابر شمشیربازی ایران وجود دارد که قهرمان آسیا شود.
کد خبر : 278965

فضل‌الله باقرزاده در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره اینکه ستاد عالی بازی‌های آسیایی 2018 با اعزام 7 شمشیرباز در ماده‌ های اپه و سابر به جاکارتا موافقت کرده و آیا در فهرست نهایی که تیر ماه اعلام می‌شود، تعداد نفرات اعزانی رشته شمشیرابزی افزایش پیدا می‌کند یا خیر، گفت: «در وهله اول باید خوشحالی خود را از قطعی شدن اعزام 7 نفر از ملی‌پوشان‌مان به اندونزی ابراز کنم و بعد اعلام کنم که ما هنوز فرصت آن را داریم تا تعداد نفرات اعزامی خود را افزایش دهیم.»


وی ادامه داد: «طبق توافقی که با ستاد عالی بازی‌های آسیایی داشتیم قرار بر این شد تا در مسابقات قهرمانی آسیا دختران ما شانس خود را برای رقابت با حریفان بیازمایند و اگر موفق شوند نتایج درخور توجهی بگیرند با اعزام آنها نیز موافقت شود. ضمن اینکه بچه‌های ما در بخش فلوره مردان این فرصت را دارند تا در قهرمانی آسیا با کسب مدال شانس خود را برای اعزام به بازی‌ های آسیایی افزایش دهند.»


رئیس فدراسیون شمشیربازی در مورد اینکه شرط حضور دختران در بازی‌های آسیایی کسب مدال است یا خیر، بیان کرد: «اگر مدال گرفتند که فبهاالمراد؛ ولی اگر چهارم شدند که سوم مشترک هستند و اگر در رده پنجم هم بایستند چون تا یکقدمی نیمه نهایی رفته‌اند باز هم باید ارزش کارشان دیده شود. موضوعی که وجود دارد این است که سطح مسابقات قهرمانی آسیا به مراتب از بازی‌های آسیایی بالاتر است. دختران ما رشد فوق‌العاده‌ای داشتند و با حضور در میدان‌های مختلف بیش از گذشته تجربه حضور در میادین را پیدا می‌کنند و آمادگی‌شان برای ایستادن برابر حریفان جهانی بالاتر می‌رود. من معتقدم کسب مدال برای دختران ما حتی در المپیک هم وجود دارد. البته باید بگویم که اگر در مسابقات قهرمانی آسیا ندرخشیم من به شخصه مخالفت خود را با اعزام تیم به بازی‌ های آسیایی اعلام خواهم کرد.»


وی با اشاره به اینکه انتظار مدال طلا از ملی‌پوشان سابر ایران در بازی‌های آسیایی، توقع بسیار زیادی نیست، تصریح کرد: «تیم سابر شمشیربازی ایران الان تیم پنجم دنیاست و مهم‌ترین رقیبش در اندونزی تیم ملی کره‌جنوبی است. بچه‌های ما شرایط بسیار خوبی را برای صعود به المپیک دارند و در جاکارتا قصد دارند تا نشان دهند برترین تیم قاره آسیا هستند. آنها علاوه بر کره‌جنوبی، ژاپن، چین، قزاقستان و ازبکستان را به عنوان رقیبانی جدی می بینند. البته تیمی که بتواند بر کره‌جنوبی غلبه کند توانایی پیروزی برابر تیم‌های دیگر را دارد.»


باقرزاده خاطرنشان کرد: «ما در 4 سال گذشته 4 مرتبه برابر کره‌جنوبی بازی کردیم که 3 مرتبه به آنها باختیم و یک بار هم در جام جهانی سنگال موفق شدیم با شکست این تیم قهرمان جهان شویم. پس این توانایی در تیم ما وجود دارد که بتوانیم بار دیگر با غلبه بر این حریف قهرمان شویم. ضمن اینکه 3 شکست قبلی با اختلافاتی بسیار اندک بوده است.»


رئیس فدراسیون شمشیربازی افزود: «در رشته سابر ما 5 نفر را آماده داریم که آنها الان در مسکو برای رقابت‌های جام جهانی حاضر شده‌اند. البته اردوی مشترکی را با آمریکا، روسیه، آلمان برگزار کرده‌اند. پس از آن به اسپانیا می‌روند تا در جام جهانی مادرید حاضر شوند. بعد هم در مسابقات جهانی حضور پیدا می‌کنند. از این 5 نفر علی پاکدامن، مجتبی عابدینی و محمد رهبری در شرایط بسیار خوب هستند و محمد فتوحی و فرزاد باهر ارسباران برای گرفتن سهمیه چهارم مسابقه انتخابی برگزار می کنند. ضمن اینکه مصدومیت در ورزش امری کاملا طبیعی است و احتمال دارد یکی از 3 نفر برتر ما آسیب ببیند و باید جایگزین مناسبی برای آن نفر داشته باشیم.»


باقرزاده در خصوص اینکه امیدوار به کسب ملی‌پوشان اپه در بازی‌های آسیایی 2018 است یا نه، تاکید کرد: «بچه‌ های اپه ما موفق شدند در جام جهانی ورونا ایتالیا تیم‌ های ژاپن و چین را که جزو 8 تیم برتر جهان هستند را مغلوب کنند و با اختلافی اندک به کره‌جنوبی که جزو 3 تیم برتر دنیاست باختند. آنها امروز به فرانسه می‌روند تا در جام جهانی دیگری شرکت کنند و پیشرفت شان باورنکردنی است. محمد رضایی و امیر کنعانی‌ مقدم شرایط ایده‌آلی دارند و ما امیدواریم در بازی‌های آسیایی جاکارتا با عبور از تیم‌ های قزاقستان، چین و ژاپن مدال بگیریم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته