دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نگاهی گذرا به روزنامه‌های امروز؛

ادامه برجام حتی بدون آمریکا؟/ بیکاری همراه با حقوق!

رسانه‌های مکتوب امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت به خروج آمریکا از برجام و تبلیغ عجیب فیلم به وقت شام در مجتمع کورش نگاه پر رنگی داشتند.
کد خبر : 278870

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، خروج آمریکا از برجام و تبلیغ عجیب فیلم به وقت شام در مجتمع کورش در کنار گزارش‌هایی جالب از بیکاری همراه با حقوق و گفت‌وگو با نابغه 4 ساله و پدرش از خبرهای خواندنی روزنامه‌های امروز بود.


ادامه برجام حتی بدون آمریکا؟


دونالد ترامپ، دیشب آمریکا را از برجام خارج و اعلام کرد که تحریم‌های هسته‌ای شدید‌تری علیه ایران اعمال خواهد کرد. دقایقی بعد حسن روحانی بر صفحه تلویزیون حاضر شد وگفت که آمریکا تا همین حالا هم‌ «جز چند امضا و بیانیه‌» کاردیگری برای اجرای برجام انجام نداده است. فدریکا موگرینی نیز در نشست خبری بعد از اعلام خروج ترامپ از برجام مواضع اروپا را در رابطه با آینده برجام تشریح کرد.


هرچند بسیاری از روزنامه‌های ایران وقت چندانی برای منتشر کردن نسخه امروز نداشتند اما آنچه در چند ساعت گذشته بر سر برجام آمد همراه تصاویری از دونالد ترامپ تیتر نخست اغلب رسانه‌های مکتوب امروز بود.


اکثر رسانه‌های همسو با دولت با تیترهایی مانند «برجام بدون مزاحم» و «برجام منهای آمریکا» تلویحا به ادامه برجام بدون آمریکا اشاره کرده‌اند، و در سوی مقابل برخی خواستار اقدام شدیدتر شدند.





داعش بازی در کورش


تبلیغ میدانی و عجیب فیلم به وقت شام ابراهیم حاتمی کیا در دوشنبه شب گذشته که واکنش کارگردان این فیلم را هم در پی داشت؛ امروز در برخی از روزنامه‌ها مورد توجه قرار گرفته بود. روزنامه‌های همدلی، هفت صبح، شهروند، قانون، سیاست روز و بانی فیلم تصاویر و تیترهایی از این اقدام گروه تبلیغاتی فیلم به وقت شام به روی صفحه نخست خود منتشر کردند.




جوان؛ مرغ همسایه همیشه غاز نیست


شاید شما هم این ضرب‌المثل را شنیده باشید که می‌گوید: «مرغ همسایه غاز است». حالا این شده است حکایت خرید برخی از خانواده‌ها که هر قدر هم از کیفیت یک کالای ایرانی برایشان بگویی باز هم اعتقاد دارند جنس خارجی یک چیز دیگر است. روزنامه جوان در گزارشی با محوریت حمایت از کالای ایرانی به برخی موانع پیش روی کالای ایرانی اشاره کرده و در بررسی میدانی از بازار در رابطه با رقابتئکالای ایرانی و خارجی پرداخته است.


در بخشی از این گزارش به اشاره به تولید صنایع دستی آمده است: «در این میان به طور حتم صنایع دستی و هنرهای سنتی یکی از مهم‌ترین حوزه کالاهای تولید داخل است که کار دست هنرمندان ایرانی بوده و از زیبایی و اصالت خاصی برخوردار است. خوشبختانه در این حوزه شاهد اقبال خریداران هستیم. هرچند کالاهای چینی بی‌کیفیت بلای جان این حوزه است و در حالی که صنایع دستی و هنرهای سنتی از زیبایی خاصی برخوردار است اما به خاطر قیمت کم کالاهای چینی این دسته از کالاها پرفروش هستند.
سمیه یکی از تولیدکنندگان صنایع دستی ایرانی است که با کمک همسرش کیف چرمی تولید می‌کند. او می‌گوید: خوشبختانه از وقتی این کار را شروع کردیم با فروش بسیار خوبی روبه‌رو شده‌ایم به‌گونه‌ای که با حضور در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات توانستیم مشتری‌های بسیاری جذب کنیم و کالاهای خود را به فروش برسانیم.
»


خراسان؛ بیکاری همراه با حقوق!


بیکاری بحرانی است که امکان دارد با روبه رو شدن با آن و عدم آمادگی خانواده‌ها در این رابطه باعث بروز مشکلات بیشتری شود. بیمه بیکاری یکی از راه حل‌های مواجهه با بیکاری است تا این از صدمات و خسارات بیکاری کاسته شود. خراسان در گزارشی سعی کرده است تا حد امکان به سوالات احتمالی در زمینه بیمه بیکاری پاسخ داده شود.


«چه کسی بیکار واقعی را تشخیص می دهد؟ مقرری بیمه بیکاری از چه زمانی پرداخت می شود؟ مدت پرداخت و جدول بیمه بیکاری به چه صورت است؟» و بسیاری سوالات دیگر درباره بیمه بیکاری را می‌توانید در گزارش امروز خراسان بخوانید.


شهروند؛ نابغه‌ ٤ ساله ایرانی


روزنامه «دیلی‌میل» او را در گزارشی این‌چنین معرفی کرده است: «آرات حسینی، این پسربچه دوساله قادر به انجام حرکات پیچیده ژیمناستیک است. کارهای او باعث ایجاد طوفانی در شبکه‌های اجتماعی شده که هیچ‌کس قادر به ایجاد چنین طوفانی نخواهد بود.» از انتشار گزارش روزنامه دیلی‌میل دو‌سال گذشته است و آرات حالا ٤ساله است. روزنامه شهروند به سراغ آرات و پدرش که تمام زندگی خود را برای آرات سرمایه‌گذاری کرده است رفته و گزارشی جالب و خواندنی ترتیب داده است. این گزارش خواندنی با عکسی از آرات و پدرش به صفحه نخست روزنامه نیز راه یافته است.



آرمان؛ غبارروبی از زندگی معتادان


افرادی که از راه خطا و اشتباه به زندگی برگشته و تصمیم گرفته‌اند مابقی زندگی خود را به درستی ادامه دهند کم نیستند. آنها در برهه‌ای از زندگی خود خواسته یا ناخواسته درگیر سرقت، قتل، شرارت، اعتیاد و ... بوده‌اند، اما حالا به کمک همدردان خود آمده و قصد جبران خسارت‌های گذشته‌شان را دارند. روزنامه آرمان در گزارشی با دو تن از این افراد که از بلای اعتیاد برگشته‌اند صحبت کرده و گذشته آنها را از زبان خودشان بیان کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته