دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1397 - 11:35

گزینه مورد نظربالاخره به صندلی ریاست رسید!

مجمع فدراسیون تیراندازی با کمان روز گذشته برگزار شد که طی آن غلامرضا شعبانی بهار به عنوان رئیس جدید فدراسیون انتخاب شد تا شائبه مهندسی بودن این انتخابات بیشتر از همیشه مطرح شود.
کد خبر : 278866

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، بالاخره روز گذشته مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی با کمان با حاشیه‌های زیادی که داشت برگزار شد و غلامرضا شعبانی بهار معاونت همگانی وزارت ورزش و جوانان به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد؛ رئیسی که البته از مدت‌ها قبل نامش به عنوان گزینه وزارت ورزش برای ریاست در این مجموعه سر زبان‌ها بود و سرانجام روز گذشته به عنوان رئیس جدید فدراسیون منصوب شد تا شائبه مهندسی‌شدن انتخابات فدراسیون‌‌های ورزشی ‌توسط وزارت ورزش و جوانان قوت بیشتری بگیرد.


مهندسی بودن انتخابات توسط مهندس!


شائبه دخالت وزرات ورزش درانتخابات فدراسیون‌های ورزشی سال‌های زیادی است که مطرح شده البته روز گذشته داورزنی پس از انتخاب شعبانی بهار در واکنش به اینکه انتخابات مهندسی شده پیش رفته است خودش را مهندس خطاب کرد!


حدود 6 سال پیش محمد علی شجاعی ریاست فدراسیون تیراندازی با کمان را برعهده گرفت؛ فدراسیونی که با تعلیق روبه رو شده بود و حاشیه‌های زیادی در دل خود داشت.شرایط فدراسیون با آمدن شجاعی به آرامش نرسید و بیشتر از قبل طوفانی شد آن هم به این دلیل که شجاعی همزمان خزانه‌دار کمیته‌ملی المپیک نیز بود و طبق قانون خزانه‌داری المپیک شغل محسوب می‌شود و نباید ریاست فدراسیون را برعهده می‌گرفت. فشارهای سازمان بازرسی روی این موضوع زیاد و زیادتر شد تا اینکه وزارت ورزش و جوانان تصمیم گرفت مجمع انتخاباتی برگزار کند تا رئیسی جدید برای فدراسیون تیراندازی با کمان انتخاب‌ شود و شجاعی هم از سمت خود به عنوان رئیس فدراسیون استعفا دهد. سناریوی انتخابات چیده شده بود که به یکباره شجاعی تصمیم گرفت از خزانه‌داری المپیک استعفا دهد نه ریاست فدراسیون تیراندازی با کمان؛ با استعفای شجاعی هیات اجرایی کمیته ملی المپیک هم سرپرست برای خزانه‌دار انتخاب کرد و از آنجایی که نزدیک المپیک ریو بود قرار بر این شد که شجاعی خودش به عنوان سرپرست در این پست باشد. به این ترتیب شجاعی هم رئیس فدراسیون و هم عملا خزانه دار کمیته ملی المپیک ماند! در نهایت حضور شجاعی در استانداری اصفهان باعث شد تا برگزاری انتخابات این فدراسیون سرعت بیشتری به خود بگیرد.


نامی آشنا در میان نامزدها فدراسیون


در میان نامزدهای انتخابی غلامرضا شعبانی بهار یک نام آشنا برای وزارتی‌ها و اهالی ورزش بود؛ معاونتی که در وزارت‌خانه مسئولیت ورزش همگانی را برعهده داشت اما در این چندسال اخیر عملا کارآیی چندانی نداشت و مسئولان وزارت‌خانه را به این فکر انداخته بود که در چارت جدید یکی از معاونت‌ها با دیگری ادغام شود و 5 معاونت در چارت وزارت ورزش و جوانان مشغول به کار شود؛ قرعه ادغام معاونت‌های وزارت‌خانه به معاونت همگانی و فرهنگی که به ترتیب توسط غلامرضا شعبانی بهار و عبدالحمید احمدی اداره می‌شد، افتاد.



ثبت نام از نامزدهای ریاست انتخابات فدراسیون تیراندازی با کمان از سال گذشته آغاز شده بود و بعد از تایید صلاحیت ها روز گذشته شعبانی‌بهار در کنار محسن باقریان، احمد ارشدی، حمیدرضا بتو و منصور عبدی در مجمع به رقابت پرداخت و در نهایت شعبانی بهار با 29 رای انتخاب شد. نکته قابل توجه در مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی با کمان این بود که به خبرنگاران اجازه ورود به سالن مجمع را ندادند و همین موضوع هم بیشتر از قبل شائبه مهندسی شدن انتخابات را آشکار کرد.


به هر روی انتخابات این فدراسیون پرحاشیه برگزار شد. شعبانی بهار هم به عنوان رئیس جدید مشخص شد اما همه شواهد و قرائن نشان از این است که وزارت ورزش در این انتخابات دخالت داشته، هر چند که داورزنی معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان این موضوع را در بیشتر انتخابات از جمله انتخابات فدراسیون تکواندو که دی ماه سال 96 برگزار شد، رد کرد اما به هر روی جلسات دورهمی در شهرهای مختلف، ضیافت ناهار و وعده واریز پول به هیات ها همه و همه نشان می دهد که گزینه مورد نظر وزارت ورزش و جوانان باید بر روی صندلی ریاست فدراسیون می‌نشست و این اتفاق هم افتاد.در این میان هم البته برخی نامزدها انصراف دادند تا راه برای گزینه مورد نظر باز شود.


فشار به هیات‌ها آوردند که شعبانی‌بهار باید رای بیاورد


بعد از انتخابات فدراسیون تیراندازی با کمان منصور عبدی یکی از نامزدهای این فدراسیون که در مجمع هیچ رای کسب نکرد به شدت از برگزاری مجمع گلایه کرد و گفت: «به ما توصیه کردند سکوت کنیم، اما این سکوت‌ها تا کی باید ادامه داشته باشد؟ از ۶ ماه پیش پروسه مهندسی انتخابات شروع شد. وزیر ۲ ساعت با من در مورد فساد در بدنسازی صحبت کرد. لابی، شماره حساب و خیلی مسائل وجود دارد. می‌دانم این صحبت‌ها بار حقوقی دارد، ولی نگران نیستم. شجاعی مهندسی انتخابات را با برنامه و همکاری شعبانی‌بهار انجام داد. مجمع اصفهان را با حضور شعبانی‌بهار انجام داد و برنامه را گرفت و تهدید کردند که کسی نباید حرف بزند. مهندسی آخر هم این بود من را از نایب رئیسی بردارند و مدیرکل شعبانی‌بهار را جایگزین من کردند. به هیات‌ها از بودجه بیت المال وعده دادند. شب قبل از انتخابات هم فشار به هیات‌ها آوردند که شعبانی‌بهار باید رای بیاورد‎. بچه‌های تیم ملی را با ماشین آوردند و ناهار دادند، ولی شعبانی‌بهار می‌گوید اتفاقی اعضای تیم را دیده است!»


صحبت های تند منصور عبدی نامزد ریاست فدراسیون تیراندازی با کمان و عدم اجازه به حضور خبرنگاران در مجمع انتخاباتی مسائلی است که و نمی‌توان بهراحتی از کنار آنها عبور کرد.


خیال وزارتی ها راحت شد


حالا با انتخاب شعبانی بهار بهتر است بگوییم خیال وزارت ورزش و جوانان هم راحت شد چرا که یکی از گزینه‌های نزدیک به وزارت ریاست این فدراسیون را برعهده گرفته و حالا باید منتظر تغییرات و ادغام معاونت‌هادر وزارت ورزش و جوانان باشیم. اما نکته ای که این روزها باید بیشتر به آن توجه کنیم عملکرد فدراسیون تیراندازی با کمان است، فدراسیونی که در این چندسال اخیر پیشرفت چشم گیری نداشته و تنها سهم این فدراسیون در المپیک ریو یک سهمیه بود که آن هم توسط زهرا نعمتی تیراندزا معلول کشورمان به دست آمده است.حالا در آستانه المپیک آسیایی هستیم و همه فدراسیون ها این روزها در تکاپوی برنامه ریزی هستند و باید دید رئیس جدید چه ساز و کاری برای این فدراسیون پرحاشیه دارد و بالاخره تیر و کمان به ساحل آرامش می رسد. هر چند که البته رئیس جدید در بازی های آسیایی جاکارتا با یک چالش بزرگ روبه رو است چرا که تصمیمات ستاد برگزاری بازی های آسیایی 2018 به رشته تیراندازی با کمان هم رسیده است، به این صورت که در دوره گذشته ایران در بخش انفرادی کامپوند توسط اسماعیل عبادی به مدال طلا رسید اما امسال بخش انفرادی کامپوند که ایران در آن حرفی برای گفتن دارد و چند مرتبه بر روی سکوی جهانی هم در این بخش رفته است به تیمی تبدیل شد و عملا یکی از مدال های ایران در بخش انفرادی کامپوند از بین رفت. دو سال دیگر تا المپیک توکیو 2020 و 4 ماه دیگر تا بازی های آسیایی جاکارتا زمان باقی مانده و حالا باید دید شعبانی بهار در این گوی و میدان چه تدابیری می اندیشد!


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته