دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1397 - 09:37
مدیرکل پیش‌بینی هواشناسی در گفت‌و‌گو با آنا:

بارش‌های بهاری تا فردا در پایتخت ادامه دارد/ احتمال وقوع سیلاب در در حوزه کرخه و دز

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ادامه‌دار بودن بارش‌های بهاری در پایتخت تا فردا گفت: بارندگی شدید در استان‌های لرستان، کرمانشاه و ایلام برای امروز پیش‌بینی می‌شود و احتمال وقوع سیلاب در حوزه کرخه و دز وجود دارد.
کد خبر : 278831

احد وظیفه در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به تشدید بارش، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر و احتمال تگرگ اظهار کرد: برای شرق کردستان، نیمه شرقی کرمانشاه، نیمه جنوبی زنجان، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، لرستان، قزوین، البرز، تهران، شمال چهارمحال و بختیاری، غرب و جنوب اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه شمالی بوشهر، غرب فارس موارد فوق پیش بینی می‌شود.


وی با اشاره به سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در روز پنج‌شنبه (بیست اردیبهشت ماه) افزود: تا قبل از ظهر در استان‌های ایلام، شرق کرمانشاه، نیمه غربی لرستان، فارس، بوشهر، از بعدازظهر نیمه غربی کرمان، نیمه شرقی اصفهان، برخی نقاط یزد، خراسان رضوی، خراسان شمالی و نیمه غربی خراسان جنوبی شاهد بارش باران و وزش باد شدید هستیم.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور توضیح داد: برای امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران وزش باد شدید بوده و انتظار می‌رود در برخی مناطق بخصوص در اردبیل و گیلان، متوسط سرعت باد بین 50 تا 70 کیلومتر بر ساعت و سرعت لحظه‌ای باد به بیش از 80 کیلومتر بر ساعت برسد.


به گفته وظیفه همچنین برای روز پنجشنبه به سبب وزش باد شدید خلیج فارس به ویژه سواحل بوشهر و تنگه هرمز مواج پیش بینی می‌شود.


وی با اشاره به بارندگی شدید در استان‌های لرستان، کرمانشاه و ایلام برای امروز؛ اعلام کرد که احتمال وقوع سیلاب در حوزه کرخه و دز وجود دارد.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه برای تهران وزش تندباد در کار نیست، افزود: از روز گذشته بارندگی‌ همراه با وزش باد در برخی از نقاط پایتخت مشاهده شده و این بارندگی‌ها تا امشب بیشتر قوت می‌گیرد.


وظیفه تاکید کرد که بارش‌های بهاری در پایتخت تا فردا ادامه دارد.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بارش رگباری همراه با رعدوبرق در مدت کوتاه منجر به روان آب و سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد شامل رودخانه‌های فصلی می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود ضمن رعایت نکات ایمنی از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها در مناطق یاد شده خودداری شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته