دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1394 - 09:57
سرپرست واحد قائم‌شهر عنوان کرد

تقویت در مدیریت هزینه‌ها و هم‌افزایی کم‌نظیر در واحدهای دانشگاهی با اجرای طرح تجمیع

سرپرست واحد قائم‌شهر با توجه به اجرای طرح تجمیع یک و دو در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: فرایند فعالیت‌ها در دانشگاه موجبات بهبود عملکرد را فراهم کرد به گونه‌ای که در این تجمیع شاهد تقویت در مدیریت هزینه‌ها و هم‌افزایی کم‌نظیر در دانشگاه‌ها هستیم. واحدهای دانشگاهی باید با یکپارچگی، مکمل بودن و خودداری از تفکر جزیره‌ای به فرایند تجمیع کمک کنند.
کد خبر : 27882

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمدرضا باقرزاده در جلسه معارفه مسئول گزینش واحد دانشگاهی قائم‌شهر با توجه به مقوله تغییر اظهار کرد: در هر فعالیت اجتماعی و سازمانی، تغییر و جابجائی یک امری حتمی و ناگزیر برای ادامه حیات به شمار می‌رود و هر تغییر مثبت در یک سازمان موجبات رسیدن به یک هدف اساسی را فراهم می‌کند، بنابراین در بحث گزینش نیز که یک انتخاب هدفمند و هوشمندانه است، مسئول گزینش هم باید فردی متناسب با کار و در راستای بهبود عملکرد سازمانی انتخاب شود.


دبیر هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان مازندران در بحث گزینش نیروی انسانی، فقط رسیدگی به تعهدات و صلاحیت‌های عمومی در حوزه نظارت و پیشگیری از آسیب‌های منابع انسانی در کنار بررسی صلاحیت تخصصی یعنی تعهد سازمانی و وفاداری به اهداف دانشگاه را کارآمد دانست.


سرپرست واحد قائم‌شهر، دانش و آگاهی از آموزه‌های دینی، بینش و سیاست لازم، امانت‌داری، عدالت‌خواهی، پیشگامی در عمل و نبود سوء پیشینه را از ویژگی‌های مورد نظر حضرت علی (ع) در امر صلاحیت‌های گزینشی عنوان کرد


باقرزاده با تشکر از تلاش‌های موثر دکتر نیازی مدیرکل گزینش دانشگاه آزاد اسلامی، از خدمات ارزشمند سید رحیم کریمیان در طول مسئولیت گزینش واحد قائم‌شهر قدردانی و به سهراب عارفی فرد، مسئول جدید گزینش واحد قائم شهر تبریک گفت.








مسئول گزینش دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با توجه به اهمیت وظیفه گزینش در تعیین صلاحیت افراد، حلال و حرام، اعتقاد به ولایت فقیه و احترام به قانون اساسی را از خط قرمزهای گزینش دانست

در ادامه جلسه مسئول گزینش دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با تشکر از برگزاری این جلسه درباره اهمیت، وظایف و مأموریت‌های گزینش مطالبی بیان کرد و گفت: منابع انسانی یکی از مهمترین ارکان هر سازمانی به شمار می‌رود که گزینش در این میان رسالت مهمی را برای انتخاب افراد اصلح بر عهده دارد.


مهدی رنجبران، تعهد و اثبات صلاحیت عمومی و تخصصی افراد را از وظایف حوزه گزینش دانست و گفت: گزینش با انتخاب نادرست و نابجا افراد موجب می‌شود یک دوره خدمتی 30 ساله یک سازمان دچار چالش شود.


وی با توجه به اهمیت گزینش از منظر مقام معظم رهبری،‌ اظهار کرد: معظم له فرمودند گزینش همان صراطی است که از مو باریک‌تر و از شمشیر تیزتر بوده و در جای دیگر بیان کردند که گزینش باید هوشمندانه، عالمانه و دقیق انجام گیرد.


رنجبران با توجه به فرمایش امیرالمومنین که فرمودند، مومن باید هوشیار و زیرک باشد، یکی از خصوصیات گزینش را دوری از حیله، نیرنگ و دروغ دانست و یکی دیگر از ویژگی‌های مهم گزینش را دوری از حب و بغض عنوان کرد و گفت: بخش مهم کار و فعالیت ما باید برای رضای خدا باشد و از مسئولان گزینش می‌خواهم تا از قدرت و جایگاه خود برای منافع شخصی استفاده نکنند.


این مسئول با توجه به مسئولان گزینش سازمان‌ها اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری درباره گزینش افراد، مومن بودن، پاک دست بودن، باایمان و بااخلاص بودن و معتقد به نظام اسلامی بودن را در رأس امور خود قرار دهند تا با انتخاب نادرست خود موجب دردسر سیستم و سازمان نشوند.


مسئول گزینش دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با توجه به اهمیت وظیفه گزینش در تعیین صلاحیت افراد، حلال و حرام، اعتقاد به ولایت فقیه و احترام به قانون اساسی را از خط قرمزهای گزینش دانست.


وی با بیان این نکته که مسئولیت در گزینش یک تکلیف است، ویژگی مأموریتی آن را جذب حداکثری و دفع حداقلی خواند و گفت: فضای دفتر گزینش باید جای امنی برای افراد باشد تا مسائل شخصی خود را به ما اعلام کنند.


رنجبران، موفقیت گزینش و حراست را در همراهی و هماهنگی با ریاست هر مجموعه عنوان کرد و ادامه داد: برای داشتن یک مجموعه سالم باید همکاری لازم صورت بگیرد تا فضایی سالم و امن برای تولید علم و پژوهش فراهم شود.


وی از تغییرات حوزه گزینش در واحد قائم‌شهر ابزار خرسندی کرد و برای سهراب عارفی فر مسئول جدید گزینش آرزوی موفقیت و از سید رحیم کریمیان مسئول سابق گزینش واحد قائم‌شهر قدردانی کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته