دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1394 - 09:16
دبیر انجمن خون و سرطان کودکان ایران:

80 درصد موارد ابتلا به سرطان خون در کودکان بهبود می‌یابد

دبیر انجمن خون و سرطان کودکان ایران با بیان اینکه امروز 80 درصد موارد ابتلا به سرطان خون در گروه سنی کمتر از 15 سال بهبود می‌یابد، اظهار کرد: درمان سرطان خون در کودکان معمولا نیازمند یک بازه زمانی دو تا سه ساله است.
کد خبر : 27881

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر محمد فرانوش با تاکید بر ضرورت طرح موضوع سرطان خون در کودکان در قالب برگزاری نهمین همایش سراسری انجمن خون و سرطان کودکان ایران، گفت: سرطان خون یکی از ‏انواع سرطان‌های شایع در جامعه ماست که به خصوص در کودکان به عنوان دومین سرطان شایع شناخته می‌شود‎.‎


وی افزود: سالانه سه تا چهار کودک از هر 100 هزار کودک در جهان به ‏انواع سرطان‌ها مبتلا می‌شوند که در این میان سرطان‌های لوسمی، لنفوم و مغز شایع‌ترین آنها هستند.


دبیر انجمن خون و سرطان کودکان ایران با بیان اینکه امروز 80 درصد موارد ابتلا به سرطان خون در گروه سنی کمتر از 15 سال بهبود می‌یابد، اظهار کرد: درمان سرطان خون در کودکان معمولا نیازمند یک بازه زمانی 2 تا سه ساله است.


فرانوش ادامه داد: این سرطان در برخی کودکان بلافاصله تشخیص داده می‌شود و اغلب تحت شیمی درمانی قرار می‌گیرند. اما در برخی موارد که فاکتور خطر بالاست پیوند مغز و استخوان هم انجام می‌شود.


وی با بیان اینکه پیوند مغز و استخوان منحصر به بیماری‌های خونی نیست، گفت: برخی بیماری‌های ژنتیکی نیز نیازمند پیوند مغز و استخوان هستند. امروز پیوند مغز و استخوان آخرین راه درمان سرطان خون کودکان نیست، بلکه یکی از روش‌های درمانی محسوب می‌شود.


دبیر انجمن خون و سرطان کودکان ایران در پایان از برگزاری نهمین همایش سراسری انجمن خون و سرطان کودکان ایران از 25 تا 27 شهریور ماه در بیمارستان فوق تخصصی محک خبر داد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته