دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اجرای طرح «رمضان، بهار قرآن» با محوریت تفسیر سوره حدید در واحدهای دانشگاهی/8/ + تصاویر

همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، طرح «رمضان، بهار قرآن» با محوریت تفسیر سوره حدید در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دانشگاهیان اعم از استادان، دانشجویان و کارکنان در حال اجرا و برگزاری است.
کد خبر : 27875

برگزاری کارگاه آموزشی تفسیر سوره حدید در ایام ماه مبارک رمضان در واحد اهرم


ماندگار، کارشناس کانون قرآن و عترت واحد اهرم گفت: این طرح از طرف کانون قرآن و عترت و دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی دانشگاه و به منظور ارتقای سطح معرفت و دانش اعضای هیات علمی و کارکنان در حوزه علوم قرآنی و به مدت 16 ساعت معادل یک واحد درسی، در محل نمازخانه دانشگاه تشکیل شد.


وی افزود: این کارگاه آموزشی براساس تفسیر نمونه آیت الله مکارم شیرازی و از سوی پولادی از استادان حاذق قرآن و نهج البلاغه شهرستان تنگستان پس از اقامه نماز ظهر و عصر تدریس می‌شد.


ماندگار اظهار کرد: در پایان دوره آزمونی به‌صورت حضوری برگزار شد و انشاءالله در اسرع وقت نتایج آن مشخص خواهد شد.


وی از مزایای این طرح برای شرکت‌کنندگان را صدور گواهی از سوی دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی دانشگاه و اهدای جوایز به نفرات اول تا سوم و اعطای لوح تقدیر از طرف شورای فرهنگی دانشگاه اعلام کرد.


برگزاری کارگاه آموزشی تفسیر سوره حدید ویژه کارکنان واحد کازرون


در ایام پر خیر و برکت ماه مبارک رمضان پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر کارگاه آموزشی تفسیر سوره حدید با بیان حجت‌الاسلام دکتر عارف در مسجد امام علی (ع) دانشگاه برگزار می‎شود.


این مراسم نورانی که با حضور اکثریت کارکنان دانشگاه برگزار می‎شود حجت‌الاسلام دکترعارف به بیان نکات تفسیری سوره حدید می‌پردازد.


کارکنانی که در این کارگاه حضور یافته و در آزمون مربوطه که در آخر ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد موفق به کسب 60 درصد نمره آزمون شوند گواهی 16 ساعت کارگاه آموزشی اعطا خواهد شد.


همچنین به همکارانی که موفق به حفظ سوره حدید شدند به سه نفر برتراین دوره جوایزی ارزنده اهدا خواهد شد.


برگزاری کارگاه ویژه ماه مبارک رمضان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور



به مناسبت ماه پر فیض و برکت رمضان برنامه‌های ویژه‌ای برای استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور برگزار شد.


برگزاری کارگاه تفسیر سوره حدید، جلسه قرائت و ترتیل قرآن کریم و کارگاه احکام از جمله برنامه‌هایی بود که در راستای برنامه‌های طرح رمضان، بهار قرآن و به منظور نهادینه کردن فرهنگ قرآن در سیره و سبک دانشگاهیان برگزار شده است که این برنامه موجب ارتقای سطح آگاهی و بینش معرفتی و اجتماعی آنان شده است .


برنامه‌های فوق که به همت حوزه فرهنگی دانشگاه برگزار می‌شود از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و با استقبال چشمگیر دانشگاهیان مواجه شده است.


برگزاری کارگاه آموزشی تفسیر سوره حدید ویژه کارکنان و استادان واحد بوشهر


به مناسبت فرا رسیدن ماه پر خیر و برکت رمضان ماه میهمانی خداوند و ماه نزول کلام وحی و به همت کانون قرآن و عترت و معاونت فرهنگی و اجتماعی، کارگاه آموزشی تفسیر سوره حدید با بیان حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی در مسجد حضرت علی اکبر (ع) واحد بوشهر برگزار می‎شود.


قدیر خواجه‌پور معاون فرهنگی اجتماعی واحد بوشهر گفت: در این دوره ثبت‌نام از کارکنان و استادان علاقه‌مند برای شرکت در طرح به صورت اینترنتی از سوی دفتر کانون قرآن و عترت به عمل آمد.


این مراسم نورانی که با حضور اکثریت کارکنان واحد برگزار می‎شود رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان به تفسیر سوره مبارک حدید و ارائه دروس خودسازی در این ماه پر فیض می‌پردازد.


در هر محفل نیز ساعتی به تلاوت قرآن کریم به صورت جمعی پرداخته می‌شود. در انتهای هرجلسه به منظور پویایی و شادابی، با برگزاری مسابقه و طرح پرسشی از موضوعات مطرح شده جلسه قبل به کسانی که پاسخ صحیح دهند جوایزی اهدا می‌شود.


در پایان دوره و پس از برگزاری آزمون به افرادی که 60درصد امتیاز را کسب کنند، 16 ساعت گواهی کارگاه آشنایی با تفسیر سوره حدید و همچنین به نفرات برتر هدایای نقدی تقدیم می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته