دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1397 - 16:40

همایش «هنر شادزیستن» در دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد برگزار شد

همایش هنر شادزیستن به مناسبت بزرگداشت روز روان‌شناس در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد برگزار شد. در این همایش که با همکاری مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی و گروه روان‌شناسی این دانشگاه برگزار شد، سخنرانان به بحث درباره شادی و راهکارهای شادزیستن پرداختند.
کد خبر : 278718

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر عباس مختاری مشاور مدعو مرکز مشاوره این دانشگاه با اشاره به اصطلاح شادی از منظر روان شناسی گفت: «شادی از حدود دوماهگی با لبخند آغاز می شود و نخستین ارتباط اجتماعی کودک با جهان پیرامون از این طریق صورت می گیرد.»


وی به معرفی 17 نوع شادی بر اساس نظریه موریس پرداخت. شادی رسیدن به هدف، شادی رقابت، شادی ناشی از کمک به دیگران و شادی برگرفته از دینداری برخی از انواع شادی معرفی شده بودند.


مختاری بعضی از راهکارهای شادزیستن مانند داشتن رابطه خوب با خانواده و دوستان، تلاش برای بالا بردن سلامت، احترام به خود و دیگران، داشتن اهداف ارزشمند و امید به فضل و رحمت الهی از جمله مواردی است که می توانند به بالا بردن شادمانی اصیل کمک کنند را ارائه کرد.


دکتر اکرم دهقانی مدیر گروه روان شناسی بالینی دانشگاه آزاد نجف آباد هم به تبیین تفاوت هیجان شادی و شادمانی اصیل پرداخت و گفت: «شادمانی اصیل نوعی شادی است که با داشتن ارزش ها و اهداف کارآمد مشخص می شود. از مهم ترین ارزش هایی که برای انسان مطرح هستند نحوه ارتباط آنها با خود، خانواده و ارتباطشان با خداوند است. شیوه هدف گذاری برای ارزش های مهم زندگی بصورت عملی و سوال از دانشجویان در جلسه انجام شد.



وی مهم ترین نکته در راه رسیدن به شادکامی را زندگی در زمان حال عنوان کرد و گفت: «یکی از تکنیک های زندگی در زمان حال عبارتند از: زندگی در لحظه، زندگی بدون قضاوت و ذهن آگاهانه.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته