دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1394 - 11:15
در ضیافت افطار حزب اسلامی کار مطرح شد

هادی خامنه‌ای: حق‌الناس در انتخابات را باید از اولین اقدام لحاظ کرد

دبیرکل نیروهای خط امام(ره) گفت: برخی مسئولان از اول به جای اینکه خود را به قانون مقید کنند، فرض کردند که همه چیز مملکت مال آنهاست.
کد خبر : 27869

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای در مراسم افطاری حزب اسلامی کار که یکشنبه شب برگزار شد، به تعریف اصلاحات پرداخت و اظهار کرد: من برای تعریف اصلاحات جمله‌ای را از آقای میرحسین موسوی نقل می‌کنم که در این باره می‌گوید اصلاحات یعنی بازگشت به دوران طلایی انقلاب اسلامی.








این مردم‌سالاری نیست که یک عده افراد مورد اقبالِ چند میلیون نفر از مردم تهران را ردصلاحیت کنند. از این رو وقتی در امر انتخابات بحث حق‌الناس مطرح می‌شود باید آن را از اولین اقدام لحاظ کرد

حجت‌الاسلام خامنه‌ای در ادامه به اصول اصلاح‌طلبی اشاره کرد و افزود: اولین اصل، قانون‌گرایی است که متأسفانه باید با صراحت اعلام کنیم یک عده‌ای از اول سعی کردند قانون را کنار بگذارند.


وی، دومین اصل را صداقت عنوان کرد و گفت: شرط اساسی انقلاب اسلامی راستگویی است ولی باید اعتراف کنیم که صداقت در جامعه ما نه تنها در حد یک جامعه اسلامی نیست بلکه به اندازه جوامع عقب‌افتاده هم نیست. در کشورهای غیراسلامی خیلی بیشتر از ما به صداقت توجه می‌شود.


دبیرکل نیروهای خط امام(ره) تأکید کرد: متأسفانه در این دوران باید چراغی به دست بگیریم و دنبال راستگویان بگردیم.


وی ادامه داد: بی‌توجهی به صداقت تا جایی پیش رفت که دولتی بر سر کار آمد که به عنوان دولت دروغگویان شناخته شد و امروز شاهدیم که یکی‌یکی آمارها و شعارهای دروغین آن فاش می‌شود.


حجت‌‌الاسلام خامنه‌‌ای گفت: شایسته این مردم خوب، دولتی نبود که همه چیز کشور را درو کردند.


دبیرکل نیروهای خط امام(ره) با اشاره به مردم‌سالاری به عنوان یکی از اصول اصلاح‌طلبی خاطرنشان کرد: باید به رأی مردم احترام بگذاریم. مردم‌سالاری به این معنی نیست که تنها زمان اخذ رأی مردم را در نظر بگیریم بلکه وقتی احزاب افراد شایسته را معرفی می‌کنند، شورای نگهبان باید بداند که مردم خواستار حضور این افراد هستند و باید به خاطر مردم‌سالاری به خواست مردم احترام گذاشت.








در دوره‌های اخیر برخی نمایندگان فقط به دنبال منافع خود هستند اما در دوره‌های اول و دوم مجلس بیشتر نمایندگان به فکر اصلاحات و منافع ملی بودند. ولی امروز کمتر کسی به منافع ملی توجه می‌کند

وی تأکید کرد: این مردم‌سالاری نیست که یک عده افراد مورد اقبالِ چند میلیون نفر از مردم تهران را ردصلاحیت کنند. از این رو وقتی در امر انتخابات بحث حق‌الناس مطرح می‌شود باید آن را از اولین اقدام لحاظ کرد.


سید هادی خامنه‌‌ای با مهم خواندن انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی گفت: در دوره‌های اخیر، برخی نمایندگان فقط به دنبال منافع خود هستند اما در دوره‌های اول و دوم مجلس، بیشتر نمایندگان به فکر اصلاحات و منافع ملی بودند. ولی امروز کمتر کسی به منافع ملی توجه می‌کند.


وی در ادامه سخنان خود یکی دیگر از اصول اصلاح‌طلبی را تعهد به خدمت برشمرد و تصریح کرد: انسان مسئول کسی است که اگر خود را مناسب پستی نمی‌داند اعلام کند نه اینکه شاهد باشیم افراد برای تصدی مناصب با یکدیگر مبارزه کنند و دروغ بگویند.


حجت‌الاسلام خامنه‌ای گفت: عقلانیت اصل دیگر اصلاح‌طلبی است و ما باید با عقلانیت توازن ارتباطی خود با دنیا را حفظ کنیم و با همه دنیا در ارتباط باشیم.


ضیافت افطار حزب اسلامی کار، شب گذشته در تالار سجاد و با حضور اعضای این حزب و چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب مانند علی تاجرنیا، محمدجواد حق‌شناس، مصطفی کواکبیان، نجفقلی حبیبی و فرج‌ کمیجانی برگزار شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته