دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1397 - 13:40

بازگشت پرونده باغات به کمیسیون شهرسازی

چهار پرونده باغات با رای اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز بررسی و از دستور جلسه لغو و به کمیسیون شهرسازی و معماری شهر ارجاع داده شد.
کد خبر : 278642

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، اعضای شورای شهر تهران در جریان شصت و دومین جلسه شورای شهر تهران بررسی اعتراض مالکان به نظریه کمسیون ماده 7 آئین‌نامه اجرایی ماده یکم قانون اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز را در دستور کار خود قرار دادند و با توجه به چهار دستور در این بخش و ابهاماتی که در خصوص باغ بودن و یا عدم باغ بودن زمینی مطرح شد در نهایت اعضا تصمیم گرفتند این 4 در دستور در جلسه امروز مطرح نشود و در نهایت به کمیسیون تخصصی بازگردد. اعضای شورای شهر تهران با 12 رای موافق و 14 رای مخالف به بازگشت این چهار دستور به کمیسیون تخصصی رای دادند.


این در حالی است که پس از رای اعضای شورای شهر تهران، شهربانو امانی با انتقاد از اینکه در ماه‌های اخیر این سبک و سیاق برای باغ‌ها در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: متاسفانه در چندین نوبت پرونده باغات در دستور شورا قرار می‌گیرد اما به نتیجه‌ای نمی‌رسد و مجددا به کمیسیون مربوطه برمی‌گردد.


وی تصریح کرد: وقت شورا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید از آن بهینه استفاده کرد.


محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید کمیسیون ماده 7 و همچنین اعضای شورای شهر تهران اهمیت ویژه‌ای به موضوع باغات بدهند، اضافه کرد: متاسفانه شاهد هستیم که در چند ماه اخیر پرونده باغات با نظرهای مختلف از سوی کمیسیون ماده 7 و شورا مطرح می‌شود.


وی پیشنهاد کرد که کمیسیون تخصصی (کمیسیون شهرسازی و معماری) جلسه‌ای را با مدیرعامل سازمان پارک‌ها برگزار کنند و مشکلات و موانع را در خصوص باغ بودن و یا عدم باغ بودن زمین‌ها برطرف کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته