دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1397 - 09:46
دروازه‌بان تیم ملی درجام جهانی 2006؛

بیرانوند نیاز به تمرکز و کاهش استرس دارد/ توانایی کسب امتیاز تیم ملی از پرتغال و اسپانیا

دروازه‌بان سابق تیم ملی گفت: بیرانوند باید در جام جهانی بدون استرس بازی کند و تمرکز بالایی داشته باشد.
کد خبر : 278640

ابراهیم میرزاپور در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، درباره اینکه علیرضا بیرانوند در بازی‌ های مهم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد مناسبی نداشته است، گفت: «بارها پیش آمده که دروازه‌بانان همچون سایر بازیکنان روز خوبی را سپری نمی کنند اما چون دروازه‌بان آخرین بازیکن پشت به دروازه تیم است و توپ با عبور از او تبدیل به گل می‌شود، اشتباهات وی از سایر بازیکنان بیشتر دیده می‌شود.»


وی افزود: «بیرانوند گلر با کیفیتی است و می‌تواند بازی قابل قبولی را ارائه دهد. به نظرم اگر از حاشیه ها دوری کند و با تمرکز بالا به زمین برود، بدون تردید به خوبی از دروازه تیمش حراست خواهد کرد. او پیشرفت قابل توجهی در سال های گذشته است و بدون تردید می تواند بیش از اینها نیز رشد کند. البته بیرانوند باید به این نکته دقت کند که یک لحظه غفلت در مسابقه باعث می شود تا عملکرد 90 دقیقه ای او زیر سوال برود.»


دروازه‌بان اسبق تیم ملی درباره اینکه به احتمال بسیار زیاد بیرانوند در جام جهانی از دروازه تیم ملی حفاظت خواهد کرد و برابر تیم های بزرگی مثل اسپانیا و پرتغال نمی توان غفلت کرد، خاطرنشان کرد: «جام جهانی بزرگترین ویترین فوتبال جهان است. همه حریفان با بالاترین آمادگی به میدان می آیند و به دنبال این هستند تا به درستی برنامه‌های‌شان را در زیمن پیاده کنند تا با اشتباه بازیکنان تیم حریف به خصوص دروازه‌بان دروازه رقیب را باز کنند.»


وی ادامه داد: «بیرانوند باید در روسیه دو اصل را به خاطر داشته باشد. اول اینکه دور از استرس باشد و دوم با تمرکز 100 درصد بازی کند. به طور کلی بازیکنی که فیکس است باید بداند که از نظر سرمربی مطمئن‌ترین بازیکن به حساب می‌‌‌آید و باید درون زمین جواب اعتماد او را بدهد. اگر از نظر کارلوس کی‌روش بیرانوند درون دروازه تیم ملی قرار گرفت این بازیکن شایسته باید از فرصتی که به او داده شده نهایت استفاده را ببرد تا پس از جام جهانی افسوس نخورد. خود من در جام جهانی 2006 که درون دروازه تیم ملی بازی کردم در دیدار اول برابر مکزیک خیلی استرس داشتم اما برابر پرتغال این مسئله کمتر شد و برابر آنگولا بدون استرس بازی کردم. بیرانوند و همه بازیکنان تیم هم نباید استرس داشته باشند که این موضوع باعث می‌شود کارایی‌شان درون زمین پایین بیاید.»


میرزاپور در واکنش به این موضوع که بازیکنان ایران قابلیت این را دارند که مانع گلزنی ستارگان اسپانیا و پرتغال شوند، تاکید کرد: «در جام جهانی 2014 برزیل تیم ملی ایران در حالی که به نظر می رسید برابر آرژانتین شکست سنگینی را متحمل می‌ شود ولی بازی بسیار خوبی انجام داد و اگر قوچان نژاد و دژآگه دقت می کردند شاید دروازه نایب قهرمان دوره پیش را باز می کردیم. اگر در آخرین لحظات بازی غفلت بازیکنان مان برابر مسی رخ نمی داد ما از آرژانتین امتیاز گرفته بودیم.»


دروازه‌بان تیم ملی درجام جهانی 2006 خاطرنشان کرد: «من در جام جهانی 2002 برابر رونالدو بازی کردم. آن زمان این فوق ستاره 21 ساله و کم تجربه بود. الان هم آمادگی بسیار بالایی دارد و البته که کوهی از تجربه را اندوخته کرده است. با این حال اگر او در رئال مادرید گل های زیادی می زند به دلیل بازیکنان بسیار خوبی است که نظیر آنها در تیم ملی پرتغال دیده نمی شود. بنابراین نباید این تصور را داشته باشیم که رونالدو عاملی است که بتواند به تنهایی دروازه مان را باز کند و با دقت بالا می توانیم روی گرفتن امتیاز از پرتغال حساب ویژه ای باز کنیم.»


میرزاپور تاکید کرد: «اسپانیا هم که از نگاه بسیاری از کارشناسان و مربیان بزرگ دنیا یکی از بخت های اصلی قهرمانی در جام جهانی 2018 است پیش از شروع مسابقه برابر ما برنده نیست و تمامی احتمالات روی کاغذ است. تیم ملی ایران ساختار دفاعی منسجمی دارد و به طور حتم برابر این تیم حریف دست و پا بسته ای نخواهیم بود. قطعا تا اشتباهی رخ ندهد، اسپانیا مقابل ما به گل نمی رسد و بازیکنان تیم ملی باید بدانند که اگر به حریف شان فرصت ندهند حتی از این تیم هم می توانند امتیاز بگیرند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته