فتح کورش توسط داعش/ خستگی بر تن حاتمیکیا ماند
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، شوی تبلیغاتی به وقت شام ابتدا با اسبسواری مقابل درب پردیس کورش با شمایل داعشیها و شمشیر آغاز شد و در ادامه به راهروهای این پردیس سینمایی کشیده شد. با تماشای فیلمهایی که از این اقدام در فضای مجازی منتشر شده، رعب و وحشت را در میان مردم حاضر در پردیس کورش میتوان دید.
ماجرایی که شب گذشته رخ داد گرچه از دید گروه تبلیغات فیلم سینمایی «به وقت شام» نوعی تبلیغ است اما از نظر هنرمندان و مخاطبان به چیزی جز ضدتبلیغ نیست.
گروه تبلیغات آبروی حاتمیکیا را برد
لحظاتی پس از رخ دادن این اتفاق موج اعتراضات و واکنشها به این اقدام عجیب از سوی مخاطبان و به ویژه هنرمندان در فضای مجازی و رسانهای ایجاد شد. سید محمود رضوی؛ تهیهکننده سینما در واکنش به این ماجرا در توئیتر خود نوشت: «عملکرد دیروز تیم تبلیغات فیلم ملی و فاخر «به وقت شام» یک اشتباه بزرگ و یک شوخی توهینآمیز بود، دوستان اگر به فکر خودشان و فیلم نیستند حداقل به فکر سه دهه آبرو و حیثیت آقای حاتمیکیا باشند. این عزیزان باید در اسرع وقت به صورت علنی ابتدا از آقای حاتمیکیا و بعد از مردم عذرخواهی کنند.»
ابراهیم حاتمیکیا نیز در پی حواشی عجیب روز گذشته تیم تبلیغاتی بیانیه منتشر کرد و در آن نوشت: «بچههای گروه تبلیغاتی فیلم «به وقت شام»، من شاهد زحمات مومنانه و شبانهروزی شما در این چند ماه بودم؛ ولی این نمایش کورش در شان «به وقت شام» نبود. خستگی دو ماه سفر به شهرهای ایران بر تنم ماند.
من تصورم آن بود که قرار است کسی به شکل ریش قرمز در فضای بیرونی کورش بایستد و مردم با او عکس بیاندازند. نه اسبی و نه جمعی و نه فریادی، آن هم داخل مجتمع در مخیلهام نبود و من بیخبر بودم.
عزیزانِ آزردهخاطر در مجتمع کورش، اعم از مردم و کسبهی محترم، اگر دلی لرزید، اگر وحشتی ایجاد شد، بر ما ببخشید و حلالمان کنید.»
مردم آمادگی حضور داعشیها را داشتند!
البته مشاوررسانهای فیلم در گفتوگو با خبرنگار فرهنگی آنا در خصوص این حادثه گفت: روابطعمومی فیلم از این حجم اتفاق بیخبر بود.
وی افزود: افرادی که به عنوان داعشی شب گذشته در پردیس کورش بودند بازیگران اصلی فیلم نبودند و از تیم نمایشی «مهنا» انتخاب شده و فقط مانند بازیگران فیلم گریم شدند.
روابطعمومی «به وقت شام» گفت: چیزی که در فیلمهای پخش شده فضای مجازی میبینید هم اغراق شده است چرا که از یک ساعت قبل از اکران فیلم پردیس کورش به صورت مداوم حضور این عوامل را پشت بلندگو اعلام میکرد و مردم آمادگی داشتند ضمن اینکه با وجود بیش از ده دوربینی که در آنجا وجود داشت مردم میدانستند این ماجرا فیلمبرداری است.
استقبال مردم از نمایش تبلیغاتی!
محمد ذوقی، مدیر روابط عمومی در پستی اینستاگرامی در خصوص نمایش تبلیغاتی این فیلم در پردیس کورش نوشت:
«1- بخشهای منتشر شده از نمایش تبلیغاتی شب گذشته و نمایش ترس مردم از داعشیهایِ نمادین فقط بخش تقطیع شدهای از نمایش در پردیس کورش بوده است و فقط براساس یک شیطنت رسانهای پخش شد. به گواه حاضرین در پردیس کورش تمام مردم با آگاهی نسبت به این نمایش واکنش های بعضا طنز و جالبی داشتند.
توجه به این نکته ضروری است که هر اقدام رسانهای و تبلیعاتی همیشه مخالفانی دارد. اتفاقا در بین تمام برنامههای تبلیغاتی و رسانهای که شاهد بودهام اقدام دیروز طرفدارِ حاضرِ غالبی داشت.
2- پردیس کورش از چند ساعت قبل با اعلام از سوی رادیو کورش، مردم حاضر در پردیس را از این نمایش با خبر کردند و مردم عزیز حاضر در پردیس نیز با استقبال از این نمایش موبایل به دست منتظر آغاز این نمایش شدند.
همچنین انتظامات کورش با دقت و حضور حداکثری در طول مسیر از اتفاقات احتمالی مراقبت میکرد.
وقتی بالای ۱۰۰۰ نفر مشغول گرفتن فیلم و عکس و سوت و هورا و هو کردن داعشیها هستند چگونه باور کنیم فضا رعب و وحشت بوده؟!
3- ابراهیم حاتمیکیا همانطور که در سالن سینما اعلام کرد به هیچ عنوان در جریان این نمایش نبود و فقط برای اکران مردمی فیلم و همچنین رونمایی از موسیقی متن فیلم دو ساعت بعد از پایان نمایش به کورش رسید که بعد از حضور نیز همراه با جوزف سلامه، هادی حجازی فرو کارن همایونفر مشغول دیدار مردمی و تماشای فیلم در کنار مردم شد.
4- این نوع تبلیغات در تمام دنیا عرف است و کسانی که سینما را به طور حرفهای دنبال میکنند کاملا با اینگونه نمایشهای تبلیغاتی یا تئاترهای خیابانی آشنایی دارند مثل تبلیعات سریال walking dead و ... همانطور که واکنش های جالب مردم در پردیس کورش نیز گواه همین نکته بود.
5- جالب است بعضا افرادی به این نمایش اعتراض کردند که برای تبلیغات فیلمشان دست به دامن تحقیر ایرانیها توسط اعراب شدند و در تبلیغات فیلم متبوع شان به هر بازیگرِ بزرگواری متوسل شدند.»
انتهای پیام/