دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1397 - 12:25
رئیس کمیته پیشکسوتان استقلال؛

استقلال بدون تیام هم برنده می‌شود/ قلعه‌نویی مربی بازی‌های بزرگ

پیشکسوت تیم استقلال گفت: استقلال بدون تیام هم توانایی غلبه بر ذوب‌آهن را دارد.
کد خبر : 278587

محمد نوری در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص دیدار امروز بعدازظهر استقلال در خانه ذوب‌آهن در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت: «این بازی برای هر دو تیم از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. تیم‌های شفر و قلعه‌نویی در نیم‌فصل دوم لیگ برتر رشد مناسبی داشتند و بهترین بودند. بدون تردید شاهد یک دیدار تماشایی میان هر دو تیم خواهیم بود و تماشاگران از تماشای این دیدار لذت خواهند برد.»


وی ادامه داد: «ذوب‌آهن از بازیکنان بسیار خوبی بهره می‌برد و اگر مقابل آنها اشتباه کنیم به طور حتم شانسی برای تساوی هم نداریم. امیر قلعه‌نویی مربی است که برای بازی‌های بزرگ ساخته شده است. او برنامه ویژه‌ای برای استقلال دارد و باید بازیکنان با دقت بالایی مراقب حریف باشند. البته استقلال با آمدن شفر، بازی به بازی بهتر شده و انتظار می‌رود که با ارائه نمایشی مناسب دست‌پر از اصفهان به تهران بازگردد تا در بازی برگشت شرایط مناسبی داشته باشد و بتواند با حمایت هوادارانش صعود به دور بعدی را یکسره کند.»


پیشکسوت تیم استقلال تاکید کرد: «بازی در اصفهان اصلا برای تیم استقلال راحت نیست. اینکه شفر تیم پرمهره‌ای دارد و هفته گذشته قهرمان جام حذفی شد، شاید از لحاظ روحی و روانی انگیزه‌های تیم را بالا برده باشد اما نباید فراموش کرد که تنها شکست استقلال در نیم‌فصل دوم برابر ذوب‌آهن و در اصفهان بود. این تیم در خط حمله مرتضی تبریزی، محمدرضا حسینی و کی‌روش استنلی را دارد که بسیار زهردار عمل می‌کنند و اگر فرصت پیدا کنند، برای تیم‌شان گلزنی می کنند. باید آگاهانه و کاملا محتاط برابر ذوب‌آهن بازی کرد.»


وی در خصوص اینکه غیبت تیام چقدر می تواند مانع موفقیت استقلال در فتح دروازه ذوب‌آهن باشد، تصریح کرد: «بودن تیام تا حدود زیادی خیال شفر را آسوده می‌کند چرا که تیم حریف حداقل دو مدافع را موظف می‌کند تا مراقب این مروارید سیاه باشند و اگر خود او هم نتواند دروازه حریف را فتح کند دیگر بازیکنان آزادی عمل بیشتری در محوطه جریمه پیدا می کنند. اگر تیام امروز هم غایب باشد استقلال با وجود روزبه چشمی، سرورجباروف، امید ابراهیمی و داریوش شجاعیان که یکی از بهترین خط هافبک‌های آسیا را برای این تیم ایجاد کرده‌اند، می‌تواند روی عملکرد دیگر مهاجمان خود حساب باز کند.»


نوری اضافه کرد: «نظر شخصی من این است که تیام الان از سایر مهاجمان ایران یک سر و گردن بالاتر است و در غیاب این بازیکن فرشید اسماعیلی و علی قربانی باید از فرصت‌هایی که هافبک‌ها برای آنها خلق می‌کنند، نهایت استفاده را ببرند و برای استقلال گلزنی کنند. البته در فاز حمله باید به وریا غفوری هم اشاره کنیم که به خوبی در حملات به دیگر مهاجمان اضافه می‌شود و گل‌های حساسی را این فصل برای استقلال به ثمر رسانده است. به نظرم این روزها او آماده‌ترین بازیکن تیم است. معتقدم به طور کلی استقلال بدون تیام هم توانایی غلبه بر ذوب‌آهن را دارد.»


رئیس کمیته پیشکسوتان استقلال با اشاره به اینکه استقلال باید مراقب باشد تا زننده گل مسابقه باشد، بیان کرد: «پژمان منتظری و مجید حسینی در کنار دیگر مدافعان تیم و البته دروازه‌بان باید مراقب باشند تا در این بازی گل نخورند و مهاجمان هم با باز کردن دروازه مظاهری شزایط را برای حضور در مرحله بعدی مهیا کنند. ذوب‌آهن در ضربات ایستگاهی بسیار خظرناک است و باید این تیم را به‌خوبی در این تاکتیک مهار کرد.»


نوری با اشاره به حضور میلاد فخرالدینی و بختیار رحمانی در ترکیب ذوب‌آهن گفت: «این دو بازیکن زمانی در تیم ملی حضور داشتند و تصورشان این است که در استقلال به حق‌شان نرسیدند. آنها به طور حتم با انگیزه زیادی به میدان می‌آیند تا بتوانند به موفقیت تیم‌شان کمک کنند. نباید فراموش کنیم که قلعه نویی به خوبی از بازیکنانش درون زمین بازی می گیرد و قطعا با تمام قدرت شاگردانش را به زمین می فرستد تا در این بازی خانگی دست خالی نماند. به نظرم اگر شفر بتواند امروز بر ذوب‌آهن غلبه کند، اتفاقی غیرممکن را رقم زده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته