دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1397 - 16:27
سرپرست واحد دهاقان:

وظیفه معلمان سوق‌دادن فرهنگ جامعه به سوی رشد و تعالی است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با بیان اینکه آموزش و پرورش تنها راه دستیابی به کمال، سعادت و خوشبختی است گفت: سوق‌دادن فرهنگ جامعه به سوی رشد و تعالی و سمت و سوی فرهنگ اسلامی و سدکردن راه‌های نفوذ فرهنگ‌های بیگانه از جمله وظایف معلمان و استادان است.
کد خبر : 278421

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دهاقان، دکتر سیدحسن حجازی در مراسم گرامیداشت هفته معلم در سخنانی در جمع اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه گفت: در فرهنگ اسلام، مقام معلم بسیار ارزشمند و والاست به گونه‌ای که به تصدیق بسیاری از بزرگان دین، مقام معلم با مقام انبیای الهی سنجیده شده است.



سرپرست واحد دهاقان خاطرنشان کرد: « رفتار انسان تحت تأثیر عوامل مختلفی است که در این بین تعلیم و تربیت خوب، می‌تواند راه درست را برای انسان مشخص کند. معلم می‌تواند با آموزش و پرورش، رفتارهای انسان را جهت داده و جامعه را به‌سوی سلامت رهنمون شود.


وی ادامه داد: در این مقطع زمانی وظایف معلمان و اساتید، وظایفی خطیر، مهم و سنگین است چراکه اکنون در عصری به‌سر می‌بریم که توسعه ارتباطات و گسترش نرم‌افزارهای گوناگون می‌تواند جامعه را به سمت ترویج مسائل ضد دینی و بی‌اخلاقی ببرد، همین امر مسئولیت اساتید و معلمان را سنگین‌تر کرده است.


حجازی تاکید کرد: از اعضای هیأت علمی می‌خواهم که ارتباط خود را با دانشجویان به ارتباطی دوستانه و صمیمی تبدیل کنند، زیرا این ارتباط علاوه بر انتقال بهتر معلومات، باعث فرهنگ‌سازی بهتر در دانشگاه خواهد شد.



در پایان این برنامه از استاد منتخب آموزشی سال 96، دکتر زهره آقابابایی و اساتید بازنشسته دکتر مصطفی امینی و دکتر اسماعیل جهانبخش با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب