دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1397 - 10:37
توکلی در گفت‌وگو با آنا:

ضد و نقیض‌حرف‌های رئیس جمهور عامل بی‌اعتمادی مردم است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اینکه در جایی بگویند ما چیز محرمانه‌ای نداریم در جایی دیگر محرمانه رفتار کنند باعث می‌شود در جامعه نسبت به مسئولین فضای بی‌اعتمادی شکل بگیرد. آقای رئیس جمهور با این ضد و نقیض‌ها تلاش می‌کند ذهن مردم را از نوسانات و اتفاقات بازار ارز دور کند.
کد خبر : 278074

احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، با اشراه به اظهارات رئیس جمهور مبنی‌بر محرمانه نبودن مسائل مربوط به فضای مجازی (تلگرام) گفت: ایشان باید به ماده 29 که بارها در خصوص آن صحبت کرده‌اند پایبند باشند در هیچ کدام از مسائل روز مردم نامحرم نیستند، ایشان باید به این اصل عمل کنند. حالا سوال اینجاست چرا عمل نمی‌کنند؟


وی افزود: در اتفاقات روز کشور شاهد بوده‌ایم که به برخی از قراردادها مانند FATF و قرادادهای نفتی عنوان محرمانه داده شد. قراردادها، قانونی دارند به عنوان قانون ارتقاء سلامت اداری که می‌گوید اگر در داخل کشور بسته می‌شود همه ابعاد آن باید برای مردم شفاف باشد و در سایت‌های مربوطه منعکس شود.


توکلی با بیان اینکه دولت به جای شفاف‌سازی مفاد قراردادها برخی بودجه‌ها را رسانه‌ای می‌کند، گفت: شاهد بودیم که دولت در این راستا بودجه‌های حوزه علمیه قم را منتشر کرد البته این کار، کار پسندیده‌ای است اما بر این باوریم که برای شفاف‌سازی مسائل اداری کشور نباید گزینشی عمل کرد.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: اقدامات آقای رئیس جمهور نوعی چرخش دارد. دولت باید طبق قانون عمل کند و معتقد باشد که قانون فصل‌الخطاب است.


وی ضد و نقیض‌ گفتارهای رئیس جمهور را عاملی برای بی‌اعتمادی مردم دانست و گفت: اینکه در جایی بگویند ما چیز محرمانه‌ای نداریم در جایی دیگر محرمانه رفتار کنند باعث می‌شود در جامعه نسبت به مسئولین فضای بی‌اعتمادی شکل گیرد.


توکلی تصریح کرد: آقای رئیس جمهور با این ضد و نقیض‌ها تلاش می‌کند ذهن مردم را از نوسانات و اتفاقات بازار ارز دور کنند.


وی در پایان اظهار کرد: دولت نرخ تک رقمی 4 هزار و 200 تومان را برای دلارمعرفی کرد اما آنچه می‌بینیم این است که در بازار فاصله ارز با نرخ اعلام شده زیاد است، البته اگر حجم آن بازار کوچک باشد بالا رفتن قیمت دلار اشکالی ندارد و آسمان به زمین نمی‌آید اما به شرط اینکه دولت مردم را قانع کند نرخ اعلام شده اکثریت قاطع نیازهای آن ها را پوشش می‌دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته