دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر مجمع خیرین انقلابی کشور:

صادرات کشور در انحصار یقه‌سفیدان است/ حمایت از مشاغل خرد و خانگی اولویت مجمع خیرین

دبیر مجمع خیرین انقلابی کشور اولویت مجمع خیرین را حمایت از مشاغل خرد و خانگی عنوان و از انحصاری بودن صادرات کشور توسط یقه‌ سفیدان انتقاد کرد.
کد خبر : 277865

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، زکریا نیکویی در گفت‌وگویی با اشاره به اقدامات مجمع خیرین انقلابی در مناطق محروم کشور اظهار کرد: مجمع خیرین در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، گیلان و استان‌های دیگر خدمات ارزنده‌ای در حوزه‌های مفاهیم اقتصادی انجام داده است.


وی با اشاره به راه‌اندازی 180 مدرسه در کشور افزود: در مناطق محروم دانش‌آموزانی حضور دارند که در کنار استعداد بالای یادگیری از تحصیل محروم هستند که بخشی از این خلأها توسط مجمع خیرین مدرسه‌ساز حل‌شده است.


دبیر مجمع خیرین انقلابی به رویکرد جدید مجمع در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: مجمع خیرین پشتیبانی و حمایت از مشاغل خرد و خانگی را در اولویت قرار داده است.


سفیر و دبیر رسانه‌ای اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه مجمع خیرین محصولات صادرات محور را مستقیم از مزرعه به کشورهای هدف دنبال می‌کند خاطرنشان کرد: مجمع خیرین در تلاش است تا به همه اعلام کند که می‌توان با عمل به شعار سال اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشید.


نیکویی با اشاره به ضعف‌های حوزه صادرات بیان کرد: نداشتن بسته‌بندی شکیل و درخور صادرات ازجمله مواردی است که در صورت رفع آن صادرات محصولات کشاورزی رونق بیشتری می‌گیرد.


وی با اشاره به ظرفیت بالای گیلان در تولید محصولات کشاورزی گفت: آب‌وهوا و خاک حاصلخیز در گیلان موجب شده تا این خاک را نسبت به سایر خاک برتر کند.


سفیر و دبیر رسانه‌ای اقتصاد مقاومتی با اشاره به وجود بنادر و موقعیت استراتژیک گیلان در کشور تصریح کرد: همسایگی گیلان با کشورهای cis نظیر روسیه و آذربایجان مسیر را برای توسعه و حضور پررنگ‌تر سرمایه‌گذاران فراهم کرده است.


دبیر مجمع خیرین انقلابی کشور با تاکید بر کاهش واردات در کشور گفت: ایران نه‌تنها برای واردات بسیاری از کالاها مناسب نیست بلکه ظرفیت صادرات کالاهای مشابه وارداتی را نیز دارد.


نیکویی با بیان اینکه صادرات کشور در انحصار برخی یقه‌سفیدان قرار گرفته، افزود: برخی‌ها در تلاش هستند تا صادرات را از مردم بگیرند و سود حاصل از آن در جیب خودشان سرازیر شود.


وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید واسطه حذف و تولیدکننده اصلی از سود نهایی بهره ببرد خاطرنشان کرد: باید صادرات از انحصار خارج، قاچاق حذف و واردات در کشور توسط بنگاه‌های اقتصادی خرد و عمدتاً جوان رونق بگیرد.


دبیر مجمع خیرین انقلابی با بیان اینکه واردات بی‌رویه خیانت به کشور است اظهار کرد: ملت ایران خیانت کنندگان را هرگز نمی‌بخشند و باید این انحصار توسط خود مردم شکسته شود و صادرات را خودشان در دست بگیرند.


منبع: فارس


انتهای پیام/

برچسب ها: صادرات
ارسال نظر
هلدینگ شایسته