دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1397 - 08:35
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌و‌پرورش:

راهنمای دیجیتال انتخاب رشته برای دانش‌آموزان منتشر شد

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌و‌پرورش از انتشار راهنمای دیجیتال انتخاب رشته برای دانش‌آموزان دوره متوسطه اول خبر داد.
کد خبر : 277800

مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌و‌پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از انتشار سه محتوای آموزشی جهت راهنمایی دانش‌آموزان برای انتخاب یک رشته تحصیلی مناسب، گفت: سه کتاب آموزشی برای گروه‌های مختلف از جمله دانش‌آموزان، اولیای دانش‌آموزان، مشاوران، معلمان و مدیران مدارس منتشر شده است.


وی افزود: محتوای کتاب‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا رشته مورد علاقه خود را با آگاهی از آینده شغلی، توانمندی‌های لازم و ... انتخاب کنند. هم‌چنین اولیا دانش‌آموزان و مشاوران، معلمان و مدیران مدارس دوره متوسطه اول می‌توانند با مطالعه این کتاب‌ها ضمن آشنایی با رشته‌های تحصیلی متفاوت و آینده شغلی آنها، دانش‌آموزان را به درستی راهنمایی کنند.


شکوهی در خصوص محتواهای این کتاب‌های آموزشی، بیان کرد: در این کتاب‌ها تمام شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی به تفکیک معرفی شده است. این کتاب به مخاطبان اطلاع می‌دهد که هر رشته تحصیلی چه امکاناتی را نیازمند است و در آینده دانش‌آموزان چگونه می‌توانند وارد بازار کار شوند.


مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌و‌پرورش با تاکید براینکه تهیه این کتاب‌های آموزشی اختیاری است، خاطرنشان کرد: هیچ گونه اجباری برای تهیه این کتاب وجود ندارد.


وی ادامه داد: در حال حاضر نسخه اصلی این کتاب‌ها به اداره‌های آموزش‌و‌پرورش استان‌ها ارسال شده است و علاقمه‌مندان می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه www.rayadars.com و پرداخت مبلغ 5 هزار تومان این کتاب را تهیه کنند. تهیه کتاب برای دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد رایگان است و دانش‌آموزان مناطق محروم نیز از تخفیف ویژه بهره‌مند می‌شوند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته