دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر بهداشت در جمع داوران نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ:

سواد ظاهری یکی از مصیبت‌های جامعه مدرن است

سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی در جمع داوران نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ گفت: یکی از مصیبت‌های جامعه مدرن سواد ظاهری است. در حالی که متاسفانه در بی‌سوادی و عدم آگاهی نسبت به بعضی مسائل به سر می‌بریم، این سواد هنری، می‌تواند بیانگر عمق واقعیت‌های اجتماعی باشد.
کد خبر : 277741

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از روابط عمومی نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ضمن حضور در پردیس تئاتر تهران در جمع داوران نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ حضور یافت. وی با همراهی محمدرضا فراهانی؛ رییس و امیر للـه گانی؛ دبیر جشنواره با داوران بخش های ادبی، تئاتر، موسیقی، فیلم و تجسمی دیدار کرد. در این جلسه هنرمندانی همچون شهره لرستانی، حسین پاکدل، پانته آ بهرام، کیومرث مرادی، نادر برهانی مرند و... حضور داشتند.


قاضی زاده هاشمی در این جلسه بیان کرد: داوران جشنواره بین المللی سیمرغ جوان هستند. مسئولان ما در وزارتخانه تصور دارند که هر سال کار بهتر از سال گذشته پیش می رود اما تصور مردم برعکس است.


وی همچنین خاطرنشان کرد: در بازدید از بخش های جشنواره به ویژه در تابلوهای تجسمی انتقادات کمی را نسبت به حوزه سلامت دیدم.


وزیر بهداشت ادامه داد: یکی از مصیبت های جامعه مدرن سواد ظاهری است. در حالی که متاسفانه در بی سوادی و عدم آگاهی نسبت به بعضی مسائل به سر می بریم و این سواد هنری، می تواند بیانگر عمق واقعیت های اجتماعی باشد.


فراهانی رئیس نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ نیز گفت: دانشگاه ها با به کارگیری اساتید مطرح برای آموزش هزینه کرده و هنرمندان زیادی تربیت کرده اند. در حال حاضر نظام نامه آموزشی برای آموزش هنرمند طراحی شده و از سال آینده به صورت نظامند به تقویت توانمندی های هنرمندان دانشجو می پردازد.


وی با اشاره به همکاری سایر وزاتخانه ها با جشنواره بین المللی سیمرغ بیان کرد: تاکنون وزارت ارشاد همکاری خوبی با جشنواره داشته است اما وزارت علوم تنها دانشجویان خود را به جشنواره معرفی کرده و حمایت چندانی نداشته است.


جشنواره بین‌المللی سیمرغ که نامش برگرفته از سیمرغ افسانه‌ای در ادبیات ایران به عنوان مرغ درمانگر و نماد جدید جامعه پزشکی است در پنج بخش تئاتر،‌ فیلم، ادبی، ‌هنرهای تجسمی و موسیقی به دبیری امیر لـله‌گانی از 14 تا 19 اردیبهشت‌ماه در پردیس تئاتر تهران در حال برگزاری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته