دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1397 - 14:07
به مناسبت 15 اردیبهشت سالروز تاسیس واحد دزفول

دانشگاه آزاد اسلامی دزفول چرا و چگونه راه‌اندازی شد؟

موسس و نخستین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دزفول می‌گوید: هدف ما تبدیل شهرستان دزفول به شهری دانشگاهی بود تا در پناه آن توسعه همه جانبه دزفول در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و دانشگاهی تحقق یابد.
کد خبر : 277730

دکتر علیرضا عصاره به مناسبت 15 اردیبهشت سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در گفت‌وگو با آنا، هدف از تاسیس واحد دزفول را تشریح کرد و گفت: زمانی که ما تلاش در واحد دزفول را آغاز کردیم، دانشگاه آزاد اسلامی تنها دانشگاه در شهرستان دزفول بود، البته شاخه شمالی دانشگاه شهید چمران در دزفول در آن زمان هنوز غیر فعال بود.


وی ادامه داد: ابتدا فقط یک ساختمان کوچک به عنوان واحد دزفول در نظر گرفته شد؛ هدف ما تبدیل شهرستان دزفول به شهری دانشگاهی بود، تا در پناه آن توسعه همه جانبه دزفول در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و دانشگاهی تحقق یابد. خدا را شاکرم که در پناه الطاف بلندش این هدف توانست در حدی قابل قبول حاصل شود.



عصاره اظهار کرد: ایجاد رشته های مورد نیاز با کیفیت دانشگاه های درجه اول کشور، تامین هیات علمی با کیفیت و ظرفیت علمی بالا، تامین فضای آموزشی و پژوهشی آکادمیک، پشتیبانی های رفاهی و فرهنگی، ایجاد واحدهای دبستانی و دبیرستانی نمونه و اساسا زیرساخت های فرهنگی و رفاهی از جمله؛ خوابگاه های مدرن دانشجویی و آزمایشگاه ها و کارگاه های مورد نیاز و ..... را می توان جزو اهداف آموزشی و فرهنگی واحد دزفول برشمرد.


موسس واحد دزفول در خصوص دستاوردهای دوران ریاست خود گفت: در دوره مسئولیت خود، توسعه با شتاب مناسب، تامین و حفظ نیروهای شایسته انسانی اعم از هیات علمی و کادر اداری و پشتیبانی جزو اولویت های کاری و اساسی بود.


عصاره عنوان کرد: تنها آرزویم حفظ و تامین روزآمدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و توسعه این میراث ارزشمند دانشگاهی در ایران است. بر این باورم که یاران خوب و پرانگیزه واحد دزفول اعم از اداری و هیات علمی خود تضمین صیانت این واحد دانشگاهی ارزشمند را تایید می کند.


دکتر علیرضا عصاره نخستین رئیس واحد دزفول از اردیبهشت 1366 تا تیر 1383 ریاست این واحد دانشگاهی را بر عهده داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب