دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1397 - 12:34
دبیر شورای علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی خبر داد؛

تعیین حد نصاب نمره زبان در آزمون ارشد 98

دبیر شورای علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی از تعیین حد نصاب نمره زبان برای آزمون ارشد 98 خبر داد و گفت: براساس مصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی داوطلبان باید 25 درصد نمره زبان را برای قبولی در این آزمون کسب کنند.
کد خبر : 277710

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، دکتر جمشید حاجتی با اشاره به اینکه در مورد آزمون کارشناسی ارشد برای دروس مختلف پیش از این حدنصاب وجود نداشت، گفت: در این آزمون اگر فردی در مجموع دروس امتحانی حدنصابی را کسب بکند، می‌تواند به عنوان فردی که امکان انتخاب رشته‌محل را دارد، پذیرفته شود.


وی ادامه داد: با مصوبه اخیرمصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی، تصمیم گرفته شد از سال 98 – 99 برای آزمون کارشناسی ارشد در رشته‌های مختلف برای نمره زبان حدنصابی در نظر گرفته شود و اگر فردی در کل آزمون نمره مناسبی داشته باشد ولی در خصوص درس زبان حد نصاب نمره را کسب نکند مجاز به انتخاب رشته محل نشود.


دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی اظهارکرد: در گذشته برای درس زبان حدنصاب ویژه در نظر گرفته نشده بود، ولی در حال حاضر باید 25 درصد از نمره کل را داوطلبان در درس زبان کسب کنند، البته 25 درصد نمره بسیار ناچیزی است ولی به دلیل اینکه شروع این سطح‌بندی است می‌تواند تا چندین سال با این شرایط ادامه پیدا کند و سپس برنامه‌ریزی مجددی برای آن انجام شود.


حاجتی تاکید کرد: باید این نکته را نیز در نظر داشت که در تعیین حدنصاب‌ها به عملکرد آزمون دکتری و ارشد در سال‌های گذشته نیز توجه شده است و تلاش شده که این حدنصاب به نحوی انجام شود که تاثیر زیادی در ورود داوطلبان نداشته باشد و تنها داوطلبان را راهنمایی کند تا برای درس زبان خود را بیشتر آماده کنند.


وی در ادامه با بیان اینکه در مورد کارشناسی ارشد قرار شده است که حدنصاب 25 درصد برای درس زبان در نظر گرفته شود، گفت: حدنصاب کل برای دیگر دروس، 30 درصد است و اگر کسی 30 درصد نمره کل را کسب کند، می‌تواند در رقابت شرکت کند و به انتخاب رشته‌محل اقدام کند.


دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی، خاطرنشان کرد: نداشتن حدنصاب نمره برای درس زبان در گذشته نگران کننده بود و این اقدام موثری برای آزمون‌های کارشناسی ارشد در سال 98 به بعد خواهد بود.


منبع: ایسنا


انتهای پیام/

برچسب ها: کنکور دکتری
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
سامان
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹
۰
سلام بنا به دلایلی که بیان میکنم اعمال این قانون بسیار ناصحیح بوده:
کسی که دروس تخصصی این رشته رو بلد نباشه و دانش خوبی در زبان داشته باشه به راحتی میتونه با سوءاستفاده از این قانون در دانشگاه قبول بشه. از طرفی اگه شورای عالی وزارت بهداشت واقعاً دغدغه نمره زبان دانشجوها برای بالا بردن سطح توانایی آنها دارد باید مثل مقطع دکتری وزارت علوم عمل کنه یعنی بعد از قبولی در کنکور دانشجو رو در همون سال یا ترم اول مجبور به گذارندن واحد درسی زبان بر پایه یک معیار قابل قبول بکنه.
امید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷
۰
خیلی ناجوانمردانه است من دروس تخصصیم رو بالای 80 درصد زدم ولی چون وقت نشد انگلیسی بزنم 23:50 درصد بخاطر یک و نیم درصد حذف شدم. این کجاش عادلانه است؟
مهتاب
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
۰
به خدا بی انصافی ه محضه.تو رشته ی من داوطلب با زبان 40 ولی دروس تخصصی 20 و 30 شده رتبه 15 .حالا من با زبان 15 ولی درس تخصصی 50 ب بالا حذف شدم.عدالت کجاست....ب خدا نا حقه.حق ه ی سری جوون و گرفتن
سامان
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
۰
سلام
از طریق شعبه 39 دیوان عدالت اداری و به دستور دادرس آقای محمد حسنوند دستور موقت جلوگیری از این فرایند اشتباه رو خوشبختانه صادر کردن و پرونده در مرحله بعدی هستش.
تمام کسانی که می‌تونن یا نزدیکن به شهر تهران حتماً برید هم از طریق سازمان سنجش پزشکی و هم از طریق دیوان عدالت اداری شکایت کتبی انجام بدید چون قطعاً با این شرایطی که دارم میبینم اگه یکم بیشتر پیگیری کنیم حتماً به نتیجه میرسیم.
ملكي
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
۰
سلام متن شكايتتون به ديوان عدالت رو ميذارين لطفا كه ما هم شكايت كنيم
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
۰
من که خودم راهم خیلی دوره ابته تلاشم میکنم که حضوری برم و شکایت بنویسم اما از دوستانی که نزدیک هستن خواهش می‌کنم برن و حضوری شکایت تنظیم کنن به حق فاطمه زهرا ایشالله این قانون رو بردارن برای ما که توی مناطق محروم هستین م و با این وضع آموزش پایه ای این قانون واقعا بی انصافی و بی عدالتی مخضه
هلدینگ شایسته