دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1397 - 11:56
مجید جلالی:

ایران یکی از شانس‌های قهرمانی جام ملت‌های آسیاست/ زمان هدررفته تیم امید

سرمربی تیم پیکان گفت: تیم ملی ایران بازی‌هایی را در 3 سال اخیر ارائه داد که باعث شده‌است یکی از شانس‌های مهم قهرمانی جام ملت‌های آسیا به حساب بیاید.
کد خبر : 277694

مجید جلالی در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره همگروهی تیم ملی فوتبال ایران با عراق، ویتنام و یمن در جام ملت‌های 2019 آسیا گفت: «ما تیم ملی داریم که هدفش صعود از گروهش در جام جهانی 2018 است و به رغم حضور اسپانیا و پرتغال در گروهش بدون شانس نیست. بنابراین با کیفیتی که تیم ملی ایران دارد به نظرم ما می‌توانیم به قهرمانی در آسیا فکر کنیم.»


وی ادامه داد: «تیمی که به قهرمانی می‌ اندیشد نباید از تیم‌ های همگروهش در دور مقدماتی حرفی بزند و آنها را بزرگ بداند. من معتقدم تیم ایران به راحتی از گروهش در جام ملت‌ها صعود می کند ولی اینکه در ادامه راه به چه تیم‌هایی برخورد خواهد کرد و چگونه باید از آنها برای رسیدن به قهرمانی در آسیا عبور کند، نیاز به تحلیل خوب و قوی دارد تا بتوانیم رسیدن به قهرمانی در آسیا را تجربه کنیم.»


سرمربی تیم پیکان در خصوص اینکه ایران بارها از سد کره‌جنوبی عبور کرده ولی همین عراق در دوره گذشته تیم ملی را حذف کرد و در حال حاضر هم تیم‌های ژاپن، استرالیا، عربستان، قطر، عراق و حتی امارات میزبان می‌توانند مانع قهرمانی فوتبال ایران در جام ملت‌ها شوند، خاطرنشان کرد: «تمامی تیم‌هایی که از آنها نام بردید جزو قدرت‌های آسیا هستند. به خصوص تیم‌هایی که در جام جهانی حاضر هستند. ایران اگر می خواهد از سد تمامی رقبا در آسیا بگذرد و به سمت جام قهرمانی برود باید یک دوره آماده سازی بسیار مناسب را طی کند. فوتبالی که در 3 سال گذشته تیم ملی ارائه کرده کاملا به ما حق می دهد که این تیم را یکی از شانس های مهم قهرمانی در جام ملت‌ها بدانیم.»


وی درباره تیم امید و اینکه کرانچار در فاصله کمتر از 4 ماه به بازی های آسیایی جاکارتا هدایت این تیم را پذیرفته است، تصریح کرد: «تیم امید باز هم مثل همیشه دیر برای انتخاب سرمربی اقدام کرد و از دست دادن زمان همواره محدودیت های زمانی را به همراه دارد که باعث تصمیماتی می شود که شاید در آینده افسوس همین تصمیمات را بخوریم. زمانی که همواره تیم امید هدر داده است. با این حال من امیدوارم که کرانچار بتواند در تیم امید موفق باشد و نتایج خوبی را کسب کند.»


جلالی در خصوص برنامه های خودش برای تیم پیکان در فصل آینده لیگ برتر اظهار کرد: «ما تمرینات را تعطیل کرده ایم و طبق برنامه ای که داریم از 22 خرداد استارت تمرینات تیم زده خواهد شد. قرار است تا 10 روز آینده جلساتی با مدیران باشگاه داشته باشیم تا سیاست گذاری‌ های باشگاه برای فصل آینده مشخص شود و ما براساس آن هدف گذاری نهایی را انجام دهیم.»


وی در خصوص استفاده از جوانان در لیگ هجدهم بیان داشت: «هدف ما کماکان فعال کردن جوانان در رسیدن به اهداف تیم است. همیشه بازیکنان جویای نامی هستند که این فرصت به انها داده می شود تا ختوانایی های خود را اثبات کنند و در فصلی که پیش رو داریم هم روی مهره های جوان تیم حساب ویژه ای باز کرده ایم.»


سرمربی تیم پیکان در واکنش به اینکه تیمش در لیگ هفدهم به دلیل نداشتن بازیکنان باتجربه کافی امتیازات حیاتی را از دست داد و در فصل آینده هدف وی جذب مهره های باتجربه است یا خیر، تاکید کرد: «در دو فصلی که پشت سر گذاشتیم بودجه متوسطی از سوی باشگاه به تیم فوتبال اختصاص یافته بود و ما برای آنکه بتوانیم بازیکنان اثرگذارتری را به خدمت بگیریم نیاز به هزینه بیشتری داریم. من در دو مدل برنامه های تیم را برای فصل آینده طراحی کردم. اول اینکه اگر بودجه باشگاه همچون فصول قبلی باشد، ما یک هدف‌گذاری داریم. اگر سیاست‌گذاری‌های باشگاه تغییر کرد و بودجه تیم ارتقا پیدا کرد، به طور حتم می‌توان برای رسیدن به اهداف بالاتری هدف‌گذاری کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته