دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 تير 1394 - 14:09

فعال اصلاح‌طلب استان فارس: نمایندگان مستعفی می‌خواهند استاندار همفکرشان باشد

قاسم مرادی، فعال اصلاح‌طلب در استان فارس، در تحلیل علت استعفای جمعی نمایندگان استان فارس در جلسه امروز مجلس گفت: این افراد که در مجلس استعفا داده‌اند می‌خواهند دولت را تحت فشار بگذارند تا استانداری همفکرشان انتخاب شود.
کد خبر : 27768

این فعال اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره این استعفا که در اعتراض به پیشنهاد محمدعلی افشانی از سوی وزارت کشور برای تصدی استانداری فارس به هیات دولت انجام شد، اظهار کرد: این نمایندگان بگویند که کدام‌یک از آن‌ها طرفدار آقای روحانی بوده‌اند که الان چنین توقعی دارند. مردم رأی داده‌اند که روند گذشته تغییر کند.


مرادی که در دولت اصلاحات معاون استاندار بوشهر بوده، ادامه داد: این نماینده‌ها در دولت آقای احمدی‌نژاد چه انتقادی را مطرح کرده‌اند؟ چرا در آن‌ سال‌ها که مملکت دچار مشکلات بسیاری شد، هیچ اعتراضی نکردند؟


مرادی گفت: نمایندگان باید کار خود را انجام دهند و بگذارند دولت به سیاست‌های خود عمل کند اما اگر جایی اشتباه کرد، تذکر بدهند.


وی تأکید کرد: نمایندگان بر چه مبنایی وقتی هنوز فردی منصوب نشده است، با او مخالفت می‌کنند؟


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: آقای افشانی گزینه وزارت کشور است و اصلاح‌طلبان استان به‌ خاطر اینکه آقای افشانی از نیروهای استانی نیست او را پیشنهاد نداده‌اند.


وی گفت: با این حال آقای افشانی سوابق خوبی دارد، تازه‌کار نیست و در کارنامه کاری خود تصدی چند معاونت استانداری و همچنین رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور را دارد. لازم است آقایان نماینده که مخالف هستند بگویند پنج گزینه‌ای پیشنهادی خودشان در مقایسه با آقای افشانی چه سوابقی دارند؟


به گزارش آنا، 18 نماینده استان فارس در مجلس، در اعتراض به آنچه معرفی استاندار جدید فارس خوانده‌اند، با اعلام استعفای خود، جلسه علنی امروز ـ یکشنبه ـ مجلس شورای اسلامی را ترک کردند.


اعضای مجمع نمایندگان استان فارس همچنین به نشانه اعتراض، استیضاح وزیر کشور را امضا کردند.


سیدمحمد احمدی، استاندار پیشین فارس، به منظور شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با موافقت وزیر کشور از مسئولیت خود استعفا کرده بود.


با استعفای احمدی، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در حکمی خلیل رضاییان، معاون عمرانی این استانداری، را با حفظ سمت به عنوان سرپرست استانداری فارس منصوب کرد.


حالا با گذشت دو هفته از انتصاب سرپرست استانداری فارس، برخی اخبار از این حکایت دارند که سید محمدعلی افشانی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در دوران اصلاحات به عنوان استاندار جدید فارس منصوب شده است.


با این حال حسنیعلی امیری، قائم‌مقام وزیر کشور، در گفت‌وگویی با ایرنا اعلام کرده است: استاندار فارس هنوز منصوب نشده است و همچنان منتظر تأیید نهایی فرد پیشنهادشده در هیئت دولت هستیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته