دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1397 - 12:26
معاون اداری و مالی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با آنا تاکید کرد:

لزوم تبلیغ تولیدات ایرانی از سوی مردم

معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با تأکید بر لزوم تبلیغ تولیدات ایرانی از سوی هموطنان، حمایت از کالای داخلی را مانع خروج ارز از کشور دانست.
کد خبر : 277649

فرهاد خاکسار حقانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: «ملاک اصلی کالای ایرانی در کنار سایر شاخصه‌ها نظیر ارزش افزوده، دانش فنی یا خودکفایی باید ایجاد شغل باشد. پس هر تولیدی که در کشور بواسطه سرمایه گذاری و ایجاد شغل روانه بازار شود، باید حمایت شود.»


معاون اداری و مالی واحد شهرکرد گفت: «ایجاد استقلال اقتصادی و سیاسی، ایجاد کار و اشتغال، افزایش ابتکارات تولیدکنندگان، افزایش ثروت ملی، کاهش تورم و کنترل نقدینگی از مهم‌ترین دلایل مصرف کالای داخلی در بیانات رهبر انقلاب است؛ برای ارتقای اقتصاد ملی و رسیدن به پیشرفت همه جانبه با حمایت از تولیدکنندگان داخلی و کالای ایرانی چرخه اقتصاد کشور بر مدار پیشرفت قرار می‌گیرد.»


از ورود رسانه‌های اجتماعی در عرصه مناسبات اجتماعی می‌توان به عنوان ابزاری برای تبلیغ و تشویق تولید داخلی و کالای ایرانی استفاده کرد. در واقع هر ایرانی می‌تواند خود رسانه‌ای برای ترویج و تبلیغ خرید کالای ایرانی باشد

وی افزود: «در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب بر اصلاح الگوی مصرف و ترویج مصرف کالاهای داخلی همراه با برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت و رقابت پذیری در تولید تأکید شده است. از این رو در دستور کار قراردادن آن می‌تواند اقتصاد کشور را بیمه کند.»


این مسئول خاطرنشان کرد: «یکی از مهم‌ترین زمینه‌های حمایت از خرید کالای ایرانی، فرهنگ سازی و آموزش است. در کنار اینها توجه به خودباوری امری ضروری است. جامعه ایرانی ثابت کرده که در هر جایی که به خودباوری رسیده، بزرگترین موانع را کنار گذاشته و گام‌های بلندی را برای پیشرفت کشور برداشته است، پس خرید کالای ایرانی می‌تواند به مثابه پادزهری در برابر آسیب‌ها و آفت‌های مختلف باشد.»


وی ادامه داد: «جلوگیری از خروج ارز به منظور واردات کالاهای غیر ضروری، یکی از مزایای مصرف کالاهای ایرانی برای اقتصاد کشورمان است. در واقع زمانی که کالاهای تولید داخلی به علت فروش نرفتن و رکود از مدار بازار خارج شوند، کالاهای خارجی جولان می‌دهند و ارز فراوانی از کشور خارج می‌شود.»


معاون اداری و مالی واحد شهرکرد بیان کرد: «از دیگر مزیت‌های حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی رونق چرخه‌های اقتصادی و صنعت کشور است. با خرید هر کالای ایرانی جلوی بیکاری و بسته شدن کارخانه‌ها گرفته می‌شود، به عبارتی دیگر هر ایرانی با خرید کالای خارجی، نیروی کار خود را بیکار کرده و رشد تولید داخلی را متوقف می‌کند.»


خاکسار حقانی افزود: «از ورود رسانه‌های اجتماعی در عرصه مناسبات اجتماعی می‌توان به عنوان ابزاری برای تبلیغ و تشویق تولید داخلی و کالای ایرانی استفاده کرد. در واقع هر ایرانی می‌تواند خود رسانه‌ای برای ترویج و تبلیغ خرید کالای ایرانی باشد؛ در همین راستا و پیروی از شعار سال، واحد شهرکرد اولویت خرید کالاهای اساسی و موردنیاز خود را از کالاهای داخلی، برندهای ایرانی و تولیدات داخل قرار داده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب