دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1397 - 09:55
مشاور سازمان سنجش آموزش کشور خبر داد:

اعلام نتایج کنکور دکتری؛ دهه اول شهریور

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان کنکور دکتری در دهه اول شهریور ماه 97 خبر داد.
کد خبر : 277646

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و...) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه‌های مجری در اواخر اردیبهشت ماه ۹۷ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.


وی افزود: پذیرش نهایی از بین معرفی‌شدگان به دانشگاه‌ها براساس نتیجه سنجش عمومی (آزمون متمرکز)، نتیجه مصاحبه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، بررسی مدارک و یا هر روش دیگری مطابق آیین‌نامه‌های مربوط و سهمیه داوطلبان و ظرفیت‌های پذیرش صورت می‌گیرد.


مشاور سازمان سنجش با اشاره به آمار شرکت در آزمون دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۹۷ گفت: تعداد ۲۳۴ هزار و ۷۰۶ داوطلب در آزمون دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۹۷ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ثبت نام کردند که از این تعداد، ۱۸۷ هزار و ۸۲۱ داوطلب در جلسه آزمون حاضر و تعداد ۴۶ هزار و ۸۸۵ نفر غایب بودند.


توکلی تصریح کرد: از تعداد حاضرین در جلسه آزمون، تعداد ۱۷۳ هزار و ۷۶۳ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد، ۱۲۵ هزار و ۸۷۲ داوطلب و یا به عبارت دیگر ۷۲.۵۶ درصد مجازین در روز‌های سوم تا دهم اردیبهشت نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی خود اقدام کردند.


وی افزود: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند و علاقه‌مند به انتخاب کدرشته واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، نیز با توجه به انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد لازم است به سایت دانشگاه مذکور مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در سایت آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند.
توکلی در پایان گفت: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در دوره دکتری در دهه اول شهریور ماه ۹۷ از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته