آمادهسازی 140 واگن جدید مترو در واگنسازی تهران/ هنوز به سه هزار واگن جدید مترو نیازمند داریم
به گزارش گروه اجتماعی آنا، سید جعفر تشکری هاشمی با اعلام این خبر افزود: گر چه نمیتوان از مسائل و مشکلاتی که تحریمهای ناجوانمردانه برای تولیدکنندگان و سازندگان داخلی به وجود آورده، چشمپوشی کرد اما محدودیتهای ناشی از تحریمها باعث شده تا شرکتهای داخلی، بومیسازی را در دستور کار خود قرار دهند.
وی با اشاره به این که ایران در چند سال اخیر توانسته گامهای بلندی در زمینه طراحی و ساخت محصولات صنعتی بردارد، اظهار کرد: در این میان، صنعت مترو در راستای بومیسازی این صنعت از جمله تولید واگن مترو، گامهای مؤثری برداشته و در ساخت واگنهای مترو با فنآوری بالا به خودکفایی رسیدهایم و نیاز به واردات واگن از دیگر کشورها به شدت کاهش یافته است.
تشکری هاشمی با بیان این که نیاز آینده متروی تهران به سه هزار دستگاه واگن جدید مترو و آمادگی برخی کلانشهرها برای افتتاح یا تجهیز خطوط مترو، فرصت بسیار مناسبی برای صنعتگران داخلی است تا با تمام توان نیاز بازار داخلی را تأمین کنند، تصریح کرد: در ساخت واگنهای مترو با فنآوری بالا به خودکفایی 60 درصدی رسیدهایم.
وی با اشاره به این که به طور میانگین از 60 درصد خروج ارز برای واردات واگن مترو به کشور جلوگیری شده، اظهار کرد: البته هدف ما دستیابی به ظرفیت صددرصدی است و این در حالی است که امروز در احداث ایستگاهها و ساخت تونلهای مترو با استفاده از توان متخصصان داخلی به خودکفایی کامل دست پیدا کردهایم.
تشکری هاشمی با بیان این که حملونقل شهری از مهمترین بخشهای اقتصاد شهری محسوب میشود و توسعه آن تأثیر فراوانی بر متغیرهای اقتصاد کلان همچون تولید و اشتغال بر جای میگذارد، تصریح کرد: برای رسیدن به استقلال صنعتی، در صنعت مترو باید به تولیدکنندگان داخلی کمک و از آنها حمایت کنیم.
معاون شهردار تهران همچنین با تأکید بر این که در جریان ساخت هر خط مترو، هزاران شغل مستقیم و دهها هزار شغل غیر مستقیم ایجاد میشود، تصریح کرد: صنعت مترو، فرصت بی بدیلی در راستای اشتغالزایی در کشور محسوب میشود.
انتهای پیام/