10 درصد صرفهجویی برای تابستان بدون خاموشی
به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت نیرو، زمان حسینی در نشست مشترک هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی استان و شهر تهران که با محوریت مدیریت مصرف و به میزبانی شرکت برق منطقهای تهران برگزار شد، شمار مشترکان این شرکت را در سه استان تهران، قم و البرز هفت میلیون و 897 هزار مشترک عنوان کرد و گفت: این میزان مشترک شامل حدود 16 میلیون نفر جمعیت در سه استان یادشده است.
وی این تعداد مشترک و جمعیت را در مقایسه با مجموع مشترکان برق و جمعیت کشور قابل توجه خواند و افزود: تامین برق این میزان مشترک، شرکت برق منطقهای تهران را به بزرگترین شرکت صنعت برق در کشور تبدیل کرده است.
حسینی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف بهویژه در دو حوزه آب و برق تصریح کرد: برخورداری از منابع آب از ضرورتهای تولید و تامین برق در کشور است و از این جهت، آب نیز در صنعت برق کشور اهمیت پیدا میکند؛ چراکه بخشی از برق کشور از نیروگاههای برقآبی تامین میشود ضمن آنکه نیروگاههای حرارتی نیز در سامانههای خنککننده خود به آب نیاز دارند.
مدیرعامل شرکت برق منطقهای تهران تامین برق کشور را مستلزم سالانه 300 هزار میلیارد ریال اعتبار خواند و اظهار کرد: نیمی از این اعتبار برای تولید جاری و نیمی نیز برای سرمایهگذاری در طرحهای توسعهای هزینه میشود و این در حالی است که درآمد صنعت برق از فروش این حامل انرژی در سال فقط 120 هزار میلیارد ریال است و حدود 30 هزار میلیارد ریال از این درآمد نیز در اختیار سازمان هدفمندی یارانهها قرار میگیرد.
بهگفته حسینی، برای تولید هر کیلووات ساعت برق حدود 850 ریال هزینه میشود در حالی که بهطور متوسط حدود 500 ریال از مشترک دریافت و بخشی از آن در اختیار سازمان هدفمندی یارانهها قرار میگیرد، بنابراین هرچه در مصرف برق صرفهجویی کنیم، به کاهش هزینهها و جلوگیری از اتلاف منابع ملی کمک خواهیم کرد.
وی صرفهجویی 10 درصدی در مصرف برق را اقدامی در دسترس و ساده برای هر مشترکی دانست و ادامه داد: خاموش کردن هر رشته لامپ اضافی از راهکارهای آسان برای صرفهجویی و کاهش مصرف برق است. درخواست صنعت برق از مشترکان این است که در مصرف برق نهایت دقت را انجام دهند.
مدیرعامل شرکت برق منطقهای تهران با بیان آنکه صنعت برق از تمام توان و ظرفیت خود برای تامین برق کشور استفاده میکند، عنوان کرد: در این میان، روابطعمومیهای سازمانها و دستگاههای مختلف نیز میتوانند با عرضه راهکارها و ارایه الگوهای مناسب، به مدیریت مصرف بهویژه در دو بخش آب و برق کمک کنند.
مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) نیز در این نشست، مدیریت مصرف را مستلزم همکاری بخشهای مختلف دانست و گفت: صنعت برق برای تحقق مدیریت مصرف در این بخش به همکاری تمامی روابط عمومیهای سازمانها و دستگاهها نیاز دارد.
بهگفته بیژن قاسمی، پیک مصرف در شبکه برق تهران در تابستان به حدود 9 هزار مگاوات میرسد که اگر آن را با پیک مصرف 30 هزار مگاواتی کل کشور در فصل زمستان مقایسه کنیم، رقم قابل توجهی است و صنعت برق برای تداوم خدماترسانی به مشترکان، به مشارکت همگانی در مدیریت مصرف نیاز دارد.
انتهای پیام/