دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1397 - 14:53
وزیر امور خارجه روسیه:

هدف آمریکا از حضور در شرق فرات، تجزیه این کشور است

وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی ادعای آمریکا را درباره پاکسازی سایت محل حمله هوایی در سوریه را از مواد شیمیایی بیهوده خواند.
کد خبر : 277455

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، سرگئی لاوروف در مصاحبه با مجله پانوراما چاپ ایتالیا گفت: «آمریکا نمی خواهد ثبات در کرانه شرقی رود فرات برقرار شود و در تلاش برای ایجاد چنددستگی در آنجاست.»


وی افزود: «باوجود اینکه کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا به طور رسمی اعلام کرده اند هدفشان از حضور در سوریه اخراج تروریست ها از این کشور است، ولی آمریکا در این منطقه (شرق فرات) مستقر شده و به دنبال تجزیه سوریه است. این همان خط مشیی است که متحدان آمریکا آن را دنبال می کرده اند.»


لاوروف درباره بحران سوریه گفت: «روسیه از هیچ یک از طرف های بحران سوریه ازجمله کردها در جهت منافع خود سود نمی جوید. ما موافق کسانی نیستیم که می گویند همه به دنبال سوءاستفاده از کردها برای منافع خود هستند و بعد از آنکه به هدفشان رسیدند، کردها را به حال خود رها می کنند.»


وی بدون نام بردن مستقیم از آمریکا گفت: «این موضوع را باید کسانی جواب دهند که به کردها برای انجام همه پرسی وعده دادند و سپس که به مقصودشان نرسیدند، آنها را رها کردند.»


لاوروف گفت مسکو معتقد است کردها نقش عمده ای در پیروزی سوریه بر تروریست ها داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته