دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش آنا از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در هفته‌ای که گذشت؛

تشکیل کمیته نظارت بر آزمون جامع دکتری تا راه‌اندازی سامانه ارتباطات مردمی دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاه آزاد اسلامی در هفته‌ گذشته، اقدامات زیادی را در دستور کار داشت؛ از ازدواج دانشجویی گرفته تا گرامیداشت مقام استاد و البته راه‌اندازی سامانه ارتباطات مردمی و پیگیری‌های ویژه. در این هفته،‌ همچنین کمیته‌ای تشکیل شد تا بر آزمون جامع دانشجویان دکتری هم نظارت کند.
کد خبر : 277382

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در اولین روز این هفته، شنبه 8 اردیبهشت ماه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات میزبان 167 زوج جوان دانشجو بود. زوج‌های جوان، کنار مرقد شهدای گمنام این دانشگاه، جشن ازدواج خویش را برپا کردند.


در این مراسم که دکتر فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه ازاد اسلامی، دکتر کلانتری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد، دکتر رضا نصیری مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد وجمعی از مسئولین این دانشگاه حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین ذاکر به صورت نمادین خطبه عقد دو دانشجوی دانشگاه آزاد که جوانترین زوج دانشجو در میان زوج‌ها بودند قرائت کرد.


رهبر در این مراسم طی سخنانی به دانشجویان وعده داد که با راه افتادن هیات عالی جذب هیات علمی مستقل در دانشگاه ازاد اسلامی از ظرفیت‌های جوانان در امور پژوهشی، آموزشی و مدیریتی استفاده شود.



وی در ادامه گفت: هیات عالی جذب اعضای هیات علمی مستقل دانشگاه آزاد تشکیل شده است و قرار است متناسب با نیاز واحدها، از فارغ‌التحصیلانی که رتبه خوبی دارند و به خصوص در بخش پژوهش فعالیت‌های مناسبی انجام دادند استفاده نماییم. اگر مدیریت حساب شده و با برنامه‌ریزی انجام شود می‌توانیم امور را به دست جوانان بسپاریم و از استعداد جوانان بهره‌مند شویم اما این امر نیاز به برنامه‌ریزی و زمان دارد.


انتصاب سرپرست معاونت آموزشی و پژوهشی سازمان سما


دوشنبه 10 اردیبهشت دکتر فرهاد رهبر در حکمی سرپرست معاونت آموزشی و پژوهشی سازمان سما را منصوب کرد. رهبر در این حکم خطاب به عطاله سلطانی‌ صبور نوشت: بنا به پیشنهاد معاون دانشگاه و سرپرست سازمان سما، با توجه به مراتب تعهد و سوابق اجرایی ارزنده جناب عالی، به موجب این حکم به عنوان «سرپرست معاونت آموزشی و پژوهشی سازمان سما» منصوب می‌شوید.


همچنین دکتر احمد ابراهیمی به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر، توسط دکتر رهبر منصوب شد. در بخشی از متن حکم آمده است: بنا به پیشنهاد سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و با توجه به مراتب تعهد و سوابق اجرایی ارزنده جناب عالی، به موجب این حکم به عنوان «سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر» منصوب می‌شوید.


گرامیداشت مقام استاد در واحد علوم تحقیقات


روز دوشنبه هفته جاری دانشگاه ازاد اسلامی، روز پراتفاق و برنامه‌ای را پشت سر گذاشت، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این روز به مناسبت روز معلم در کتابخانه دکتر حبیبی واحد علوم تحقیقات حضور یافت و طی مراسمی از استادان برجسته این دانشگاه تقدیر به عمل آورد.


کامران محمدخانی از دانشکده مدیریت و اقتصاد با مرتبه علمی دانشیار، کامران حسنی از دانشکده علوم و فناوری های پزشکی با مرتبه علمی دانشیار، اکرم عیدی از دانشکده علوم پایه با مرتبه علمی استاد، رحیم سرور از دانشکده زبان، علوم انسانی و اجتماعی با مرتبه علمی استاد، سید امیرعلی انوار از دانشکده دامپزشکی با مرتبه علمی استادیار، فربد رزازی از دانشکده مکانیک، برق و کامپیوتر با مرتبه علمی دانشیار، حمید عزت پناه از دانشکده علوم کشاورزی و صنایع غذایی با مرتبه علمی استاد، امیر حیدری نیست از دانشکده نفت و مهندسی شیمی با مرتبه علمی دانشیار، محمد نقی زاده از دانشکده عمران، هنر و معماری با مرتبه علمی استادیار استادانی بودند که توسط فرهادرهبر تجلیل و تکریم شدند.



رئیس دانشگاه ازاد اسلامی در این مراسم پس از استماع نظرات، انتقادات و پیشنهادهای استادان دانشگاه، گفت: ما نیاز شدید به پیشنهادات شما و مشورت با شما فرهیختگان داریم چرا که شما در کف دانشگاه از جزئی‌ترین مسائل آگاه هستید.


وی با اشاره به این سخن حضرت امام که اگر دانشگاه اصلاح شود جامعه اصلاح می‌شود، تاکید کرد: رکن اصلی این مرکز انسان‌سازی در کشور، استاد است، این اتفاقات نمی‌افتد مگر اینکه استادان جایگاه خود را دریابند و در این راه تلاش کنند.


دیدار دکتر ولایتی با اعضای بسیج اساتید و دفتر هماهنگی کانون‌های دانشگاه


دکتر علی اکبر ولایتی نیز 10 اردیبهشت ماه با مسئول و اعضای بسیج اساتید و دفتر هماهنگی کانون‌های دانشگاه آزاد اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.


ولایتی در ابتدای این نشست گفت: استادان بسیجی در دانشگاه‌ها نقش بسیار مهم و ارزشمندی را در انتقال مفاهیم ارزشمند انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارند و باید از این ظرفیت استفاده درست و دقیق صورت پذیرد و دانشگاه آزاد با توجه به فراگیری و گسترشی که در زمینه آموزش عالی دارد در این خصوص می‌تواند بسیار تاثیر گذار عمل نماید.


در ادامه دکتر محمود هاشمی مسئول بسیج اساتید و دفتر هماهنگی کانون‌های دانشگاه آزاد اسلامی نیز ضمن تقدیر از مواضع انقلابی و ارزشمند دکتر ولایتی به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های بسیج اساتید پرداخت و اظهار کرد: در راستای انجام وظائف و مسئولیت‌های محوله و دستیابی به اهداف تعیین شده و حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برنامه های مختلفی پیش بینی و طراحی شده است و ضمن ساماندهی فعالیت‌ها، اقداماتی همچون شناسایی و ایجاد شبکه استادان انقلابی، تشکیل و راه‌اندازی اندیشکده‌های راهبردی در سطح ملی و استانی، راه‌اندازی کانون بسیج اساتید تا سطح دانشکده در واحدهای دانشگاهی، راه اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی و نظریه‌پردازی در سطح کانون‌ها با رویکرد مساله محور و ... انجام شده است.


راه‌اندازی سامانه ارتباطات مردمی و پیگیری ویژه دانشگاه آزاد اسلامی


سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی نیز دوشنبه هفته جاری از آغاز فعالیت رسمی سامانه ارتباطات مردمی و پیگیری ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به منظور برقراری ارتباط موثر با دانشجویان، کارمندان و اعضای هیات علمی خبر داد.


محمدصادق ضیائی مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به مسائل و مواردی که در حوزه گسترده دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که یکی از آنها دریافت اطلاعات برای تصمیم‌گیری‌های بهینه و درست است، راه‌اندازی سامانه‌ای به منظور دریافت و ساماندهی اطلاعات ضروری به نظر می‌رسید که با دستور رئیس دانشگاه آزاد، سامانه‌ ارتباطات مردمی و پیگیری ویژه به نشانی peygiri.iau.ac.ir طراحی و راه‌اندازی شد.


تشکیل کمیته‌های نظارت بر اجرای دقیق آزمون‌ جامع


جلسه شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دانشگاه آزاد اسلامی سه‌شنبه 11 اردیبهشت برگزار شد که دکتر علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد با اشاره به مباحث مطرح شده در این جلسه گفت: موضوع نحوه برگزاری آزمون جامع در دوره دکتری و اصلاحاتی بر روند برگزاری این آزمون در استان‌ها به منظور اجرای دقیق آیین‌نامه‌های مربوط به آن مورد بررسی اعضا قرار گرفت.


وی افزود: پس از بررسی این موضوع مقرر شد یک مجموعه کمیته های نظارتی در سطح استان‌ها برای نظارت بر اجرای دقیق آزمون جامع تشکیل شود. آیین نامه این موضوع مصوب و در آینده به واحدها ابلاغ خواهد شد.


تجلیل از استادان واحد دانشگاه آزاد تهران مرکز


همچنین سه‌شنبه هفته جاری مراسم گرامیداشت روز معلم ومقام استاد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز با حضور دکتر رهبر رئیس دانشگاه آزاد، دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه ازاد استان تهران برگزار شد.


رهبر در بخشی از سخنان خود در این مراسم خطاب به استادان اظهار کرد: می‌خواهیم از جوانانی که شما اساتید تربیت کرده‌اید جذب کنیم و از شما می‌خواهیم کمک کنید تا بهترین‌های آنها را انتخاب کنیم. آنهایی را که جذب می‌کنیم لباس سفید بر تن‌شان کرده و به آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها می‌فرستیم و می‌خواهیم خروجی تحقیقات آنها کشور را نجات دهد.


در این مراسم از 5 نفر از برگزیدگان پژوهشی، 4 استاد نمونه و یک استاد پیشکسوت تجلیل و قدردانی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته