دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 تير 1394 - 12:14

شینهوا: احتمالا امروز شاهد توافق هسته‌ای خواهیم بود

یک خبرگزاری رسمی چین به‌نقل از منبعی دیپلماتیک گزارش کرد که احتمالا امروز یکشنبه توافق نهایی هسته‌ای میان ایران و گروه ۵+۱ امضا می‌شود.
کد خبر : 27735

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، خبرگزاری «شینهوا» گزارش کرد: منبعی دیپلماتیک خبر داده است که مواضع طرف‌های مذاکره‌کننده به یکدیگر بسیار نزدیک شده است و احتمال اینکه امروز یکشنبه توافق نهایی امضا شود، وجود دارد.


براساس این گزارش، منبع دیپلماتیک که نخواست نامش فاش شود، افزود: کاهش اختلافات و شکاف‌ها همچنان ادامه دارد و مرحله نهایی مذاکرات فرارسیده است.


وی با بیان اینکه همچنان تعداد کمی از موضوعات باقی مانده است، تاکید کرد که امضای توافق نهایی در روز یکشنبه ممکن است، البته این موضوع به نشست‌های آتی بستگی دارد.


این منبع دیپلماتیک مدعی اجازه ایران برای دسترسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به مراکز نظامی ایران شد و تصریح کرد: پروتکل الحاقی در روند توافق هسته‌ای ایران اهمیت دارد و تشدید «برخی مفاد و شرایط» پروتکل الحاقی محتمل است.


وی درباره موضوع تحریم‌ها گفت: بخش‌های خاصی از تحریم‌های ایران رفع خواهد شد اما هنوز طرف‌ها درباره زمان‌بندی دقیق آن به توافق دست نیافته‌اند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته