دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1397 - 10:26
رویترز:

ترامپ تصمیمش را برای خروج از برجام گرفته است

منابع آگاه بامداد پنج شنبه گفتند که رئیس جمهوری آمریکا تصمیم خود را برای خروج از برجام گرفته است.
کد خبر : 277342

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، دو مقام کاخ سفید و یک منبع آگاه از رایزنی های داخلی در کاخ سفید درباره برجام گفتند: «در حال حاضر مشخص نیست دونالد ترامپ با چه ساز و کاری آمریکا را از توافق هسته ای با ایران خارج خواهد کرد.»


با وجود این، یک منبع آگاه گفت این احتمال وجود دارد ترامپ برای حفظ ائتلاف با فرانسه و حرمت بخشیدن به دیدگاه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری این کشور اروپایی که خواستار ماندن آمریکا در برجام شده است، تصمیم به ماندن آمریکا در توافق هسته‌ای با ایران بگیرد.


ترامپ قصد دارد 12 می (22 اردیبهشت‌) درباره ادامه تعلیق یکی از تحریم‌های رفع شده علیه ایران به موجب برجام (یا انجام ندادن این کار) تصمیم بگیرد.


یکی از مقام‌های کاخ سفید گفت: «این احتمال وجود دارد ترامپ در نهایت راهی را انتخاب کند که به منزله خروج کامل از توافق هسته ای نیست.»


با وجود این، این مقام آمریکایی قادر به تشریح اینکه چنین راهکاری چگونه خواهد بود، نبود.


وی تاکید کرد: «ترامپ بخش زیادی از راه خروج از توافق را پیموده، اما هنوز در این باره تصمیم نگرفته است. او آماده انجام این کار است، اما تا زمانی که این رئیس‌جمهوری تصمیم نگیرد، چیزی نهایی نیست.»


طبق گزارش رویترز، ترامپ ممکن است از تعلیق تحریم‌ها خودداری کند اما با کلید زدن مکانیسم حل اختلاف در برجام به مایک پمپئو، وزیر امور خارجه جدید آمریکا زمان بیشتری برای مذاکره با اروپایی‌ها بدهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته