دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

استقبال خوب مردم از اولین روزهای نمایشگاه کتاب/ عرضه 2 هزار عنوان کتاب در غرفه دانشگاه آزاد اسلامی

همزمان شدن نخستین روز برپایی نمایشگاه کتاب تهران با میلاد امام زمان (عج) زمینه حضور بازدکنندگان بیشتری را در نمایشگاه فراهم آورد اما این استقبال در حالی بود که عدم استقرار غرفه ثبت‌احوال و مشکل در استفاده از بن‌ها برای مراجعه‌کنندگان ایجاد مشکل کرده بود.
کد خبر : 277330

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، مقارن‌شدن نخستین روز سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب تهران با تعطیلی به مناسبت تولد منجی عالم بشریت، فرصت مناسبی برای بازدید از غرفه‌های نمایشگاه و خریداری کتاب‌ها را فراهم آورد.


در حالی که محوطه بیرونی از خیل بازدیدکنندگان پرشده بود و غرفه‌ها و کانکس‌های تبلیغاتی فضای گرم و شادی را برای خانواده‌ها بوجود آورده بود،ند، کانکس‌های اطلاع‌رسانی با حجم قابل توجهی از بازدیدکنندگان که برای پیداکردن کتاب‌های مورد نظر به نمایشگاه آمده بودند، روبه‌رو شدند. این امر تا حدی بود که بازدکنندگان برای پاسخگویی به سوالاتشان مجبور می‌شدند دقایقی را منتظر بمانند. در کنار غرفه‌های خوراکی و غرفه ارائه سیم‌کارت‌های رایگان ایرانسل، غرفه ناشران دانشگاهی یکی از پربازدیدکننده‌ترین غرفه‌ها بود.


در این میان غرفه دانشگاه آزاد اسلامی که با وجود محدودیت فضا در مصلی تهران، حدود 2000 عنوان از جدیدترین کتب منتشر شده توسط ناشران فعال دانشگاه را برای معرفی و عرضه به دانشجویان، اساتید و سایر علاقمندان به معرض نمایش گذاشته بود، یکی از مراکز پرتردد به شمار می‌رفت. جستجو برای پیدا کردن جدیدترین منابع و همچنین غنی‌ترین کتاب‌های مرجع از جمله دیالوگ‌های رایجی بود که در میان بازدیدکنندگان رد و بدل می‌شد.



با گذر از بخش‌های مربوط به غرفه ناشران دانشگاهی و ناشران خارجی و همچنین رسیدن به فضای شبستان در هر راهرو با طیف خاصی از مخاطبان مواجه می‌شویم که هریک به دنبال خوراک فکری و روحی خود به نمایشگاه آمده بودند. در بخش غربی نمایشگاه به ستاد اجرایی و برگزاری نمایشگاه و غرفه‌های متعددی چون غرفه بین‌الملل و کودک و نوجوان اختصاص داشت که طراحی خاص غرفه کودک و نوجوان باعث می‌شد تا دست کم هر یک از بازدیدکنندگان دقایقی را برای بازدید از آن اختصاص دهند.


در میان حجم قابل توجهی از بازدیدکنندگان روز نخست نمایشگاه کتاب تهران، کودکان و نوجوانان از خوشحال‌ترین قشر بودند چراکه ارائه جدیدترین کتاب‌ها با تنوع زیاد، توانسته بود رضایت و نیاز نسل جدید جامعه را بوجود آورد. در دست داشتن ماسک‌هایی که در کنار کتاب‌های داستانی ارائه می‌شد از ویژگی‌های خاص غرفه کودک و نوجوان بود که برای این قشر تازگی داشت.


همچنین از حواشی نخستین روز نمایشگاه، تاخیر در اجرای تعهدات مسئولان برگزاری نمایشگاه بود که یکی از این موارد مستقر نبودن کانکس مربوط به ثبت احوال به شمار می‌رفت.


با اینکه پیش از این برگزارکنندگان نمایشگاه اعلام کرده بودند که کانکسی برای تعویض کارت‌های ملی قدیم در محوطه نمایشگاه کتاب، مستقر خواهد شد اما در روز نخست این وعده اجرایی نشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته