دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1397 - 14:37
قائم‌مقام وزیر بهداشت در مراسم اعطای دیپلم پایان‌دوره مشترک با فرانسه در حوزه طب اورژانس:

تحقیقات علمی بویژه در حوزه سلامت نباید متاثر از وقایع سیاسی باشد

قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل وزارت بهداشت در مراسم اعطای دیپلم پایان دوره مشترک اورژانس بین دو دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه رنه‌دکارت فرانسه تاکید کرد: تحقیقات علمی بویژه در حوزه سلامت نباید متاثر از وقایع سیاسی باشد.
کد خبر : 277310

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، متخصصان طب اورژانس اعزامی به کشور فرانسه که موفق به گذراندن دوره کوتاه مدت طب اورژانس در بیمارستان‌های AP-HP فرانسه شدند، دیپلم پایان دوره خود را دریافت کردند.


دکتر اسدی لاری، قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل وزارت بهداشت در مراسم اعطای دیپلم پایان دوره طب اورژانس که با حضور دکتر ضیایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر فیضی معاون امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر توکلی رئیس انجمن طب اورژانس کشور، دکتر حشمتی رئیس انجمن همکاری‌های پزشکی ایران و فرانسه، میربها معاون علمی سفارت فرانسه و بونته رایزن علمی سفارت فرانسه، به همت معاونت بین الملل و اتاق همکاری‌های علمی و پزشکی دانشگاهی ایران فرانسه برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این دوره که بصورت عملی برگزار شد نقش موثری در همکاری‌های ایران و فرانسه در حوزه سلامت، افزایش کارآمدی و کاهش هزینه ‌ها ایفا خواهد کرد.


وی در ادامه با بیان اینکه تحقیقات علمی خصوصا در حوزه سلامت نباید متاثر از وقایع سیاسی باشد، اظهار امیدواری کرد که در آینده شاهد برقراری ارتباط علمی بیشتری میان دو کشور ایران و فرانسه باشیم.


برگزاری دوره بین‌المللی طب اوررژانس با هدف تقویت و تحکیم روابط علمی ایران با فرانسه


دکتر فیضی، معاون اموربین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت برگزاری این دوره تخصصی گفت: در راستای توسعه روابط بین‌الملل و با هدف دستیابی به یک مسیر شفاف و همچنین تقویت و تحکیم روابط ایران با فرانسه در حیطه علوم پزشکی بویژه در سطح دانشگاه‌های دوکشور، دوره طب اوررژانس برگزار شد.


وی همچنین در خصوص تاریخچه تاسیس اتاق همکاری‌های علمی و پزشکی و دانشگاهی ایران و فرانسه اظهار کرد: این مرکز در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاسیس و در تاریخ ۱۸ تیرماه سال ۹۶ با حضور سفیر فرانسه در ایران و جمعی از اساتید و محققان دو کشور افتتاح شد.


دکتر فیضی در ادامه سخنان خود به اعزام یک هیات از متخصصان اورژانس به کشور فرانسه در مهرماه ۹۶ اشاره کرد و گفت: این متخصصان به پیشنهاد رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و با تایید سازمان اورژانس کشور انتخاب شدند.


معاون امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه خاطرنشان کرد: این workshop اورژانس در بیمارستان‌ها و مراکز اورژانس پیش بیمارستانی AP-HP فرانسه از جمله COCHIN، Necker، Stage hospital، pitie-Salpetriere، de dieu از ۱۱ تا ۱۹ نوامبر ۲۰۱۷ برگزار شد.


امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با دانشگاه رنه دکارت فرانسه


در این مراسم همچنین دکتر ضیایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توضیحاتی در خصوص نحوه تشکیل اتاق همکاری‌های علمی و پزشکی و دانشگاهی ایران و فرانسه و همچنین نحوه بازدید از مراکز بهداشتی درمانی و آموزشی کشور فرانسه و انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه رنه دکارت ارائه کرد.


دکتر ضیایی با بیان اینکه دانشگاه رنه دکارت یکی ازدانشگاه‌های زیر مجموعه آسیستانس پابلیک است که با ۳۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو بعنوان مهمترین سیستم دانشگاهی بیمارستانی فرانسه نیز محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای این سفر امضای تفاهم‌نامه همکاری با این دانشگاه در زمینه انجام پروژه‌های تحقیقاتی، برنامه‌های آموزشی مشترک، جابجایی اعضای هیات علمی و جابجایی دانشجو است.


وی گفت: یکی دیگر از دستاوردهای این سفر توافق اولیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه رنه دکارت در مورد پروژه دیپلم مشترک اورژانس بین دو دانشگاه جهت تربیت نیروهای متخصص رشته اورژانس بود.


بر اساس این گزارش، در این مراسم دکتر حسن واعظی، دکتر نادر توکلی، دکتر روزبه رجایی غفوری، دکتر پیمان اسدی، دکتر پیمان نامدار، دکتر محمدرضا مونسان، دکتر علی لباف، دکتر فرزین خوشنودی، دکتر حمید کریمان، دکتر کیهان گلشنی، دکتر سیدحسین حسینی دورانی، دکتر رضا عزیزخانی و دکتر علی ارحملی دیپلم پایان دوره کوتاه مدت طب اورژانس در بیمارستان‌های AP-HP فرانسه را دریافت کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته