دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1397 - 09:40
نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با آنا:

ایران تنها کشوری که علنا تهدید می‌شود/قدردانی از وزارت اطلاعات برای برقراری امنیت در کشور

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در شرایط سختی که حتی برای امر به معروف و نهی از منکر یک مامور نیروی انتظامی، اینگونه علیه جمهوری اسلامی پروژه‌سازی می‌کنند و پروپاگاندا به راه می‌اندازند، برقراری امنیت در جامعه جای قدردانی فراوان دارد.
کد خبر : 277275

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، ضمن تبریک فرارسیدن روز سربازان گمنام امام زمان(عج)، به تمامی سربازان گمنامی که در سیستم اطلاعاتی کشور شبانه روز زحمت می‌کشند و از خودگذشتگی نشان می‌دهند، اظهارداشت: دشمن شبانه روز علیه کشور ما توطئه می‌کند و دسیسه‌های آنان در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی مشهود است و به صورت جدی برنامه‌ریزی دارند.


وی افزود: در شرایط سختی که حتی برای امر به معروف و نهی از منکر یک مامور نیروی انتظامی، اینگونه علیه جمهوری اسلامی پروژه‌سازی می‌کنند و پروپاگاندا به راه می‌اندازند، برقراری امنیت آن هم در این سطح که در جامعه ما وجود دارد و مقابله با این هجمه از دسیسه‌ها جای قدردانی فراوان دارد.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تصریح اینکه توطئه‌های زیادی با طراحی استکبار جهانی و کمک دلارهای نفتی برخی کشورهای عرب منطقه، برنامه ریزی می‌شود، بیان داشت: در چنین شرایط سختی ما نمی‌توانیم از کوچکترین موضوع عبور کنیم و تساهل و تسامح داشته باشیم؛ جمهوری اسلامی ایران کشوری است که علناً تهدید می‌شود؛ شما ببینید چند کشور در دنیا وجود دارد که در این سطح مورد تهدید است؟ بنابراین چنین شرایطی نیازمند هشیاری و برخورد قاطع است. غیر این صورت نفوذ می‌کنند و پروژه نفوذ بسیار جدی و مهم است.


نقوی‌حسینی تاکید کرد: وقتی در عالی‌ترین سطح دیپلماسی کشور، یعنی مذاکرات برجام آدم‌هایی پیدا می‌شوند که با طرف مقابل ارتباط و تعامل دارند‌، بنابراین هر جایی ممکن است افرادی پیدا شوند برای خسارت زدن به جمهوری اسلامی.


وی دوتابعیتی را از خطرناک‌ترین مواردی عنوان کرد که می‌تواند پروژه نفوذ را موفق کند و خاطرنشان کرد: افرادی که تابعیت کشور دیگری را می‌پذیرند؛ برای حفظ منافع آن کشور قسم می‌خورند؛ مانند کسی که تابعیت انگلیس گرفته و قسم خورده که منافع انگلیس را بر هر کشور دیگری ارجحیت دهد. بنابراین دادن تابعیت یکی از راه‌های جدی نفوذ دشمنان است.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: انتظار می‌رود وزارت اطلاعات در اینباره کوتاه نیاید و بدون هر شائبه‌ای برخورد کند و نگذارد خدای ناکرده نفوذی‌ها بر منافع ملی این کشور تأثیر بگذارند که واقعا تلاش وزارت اطلاعات هم همین است و هرگاه پرونده‌ای در اختیارشان قرار گرفته یا نکته‌ای گفته شده، به صورت قاطع موضوع را پیگیری کرده و به نتیجه رسانده‌اند.


به گزارش آنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار وزیر و مسئولان و جمعی از کارکنان وزارت اطلاعات، به جنگ بزرگ و پیچیده جبهه مقابل با نظام جمهوری اسلامی اشاره کردند و فرمودند: سرویس‌های جاسوسی طرف مقابل محور اصلی این رویارویی هستند و اگر در این جنگ دچار غفلت شویم مغلوب خواهیم شد و اگر دچار ساده اندیشی شویم ضربه خواهیم خورد.


ایشان با اشاره به ابعاد جنگ پیچیده اطلاعاتی، گفتند: در این جنگ، شیوه ها و روش های مختلفی در دستور کار است، از «نفوذ و سرقت اطلاعات» و «تغییر محاسبات تصمیم گیران» و «تغییر باورهای مردم» تا «ایجاد نابسامانی مالی و اقتصادی» و «ایجاد آشفتگی های امنیتی».


رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: باید در این جنگ و در مقابل برنامه‌های جبهه مقابل ایستاد و برای غلبه بر دشمن، علاوه بر دفاع باید برنامه تهاجم نیز داشت به گونه‌ای که زمین بازی به وسیله دستگاه اطلاعاتی ما تعیین شود.


حضرت آیت الله خامنه ای برنامه ریزی بلندمدت با پیش بینی رویدادهای آینده، و تحلیل و بررسی دقیق اطلاعات را یکی از راه‌های مقابله مجموعه اطلاعاتی کشور با طراحی جبهه مقابل برشمرده و فرمودند: یکی دیگر از راههای مقابله با تهاجم جبهه مقابل جدی گرفتن موضوع نفوذ است و فردی که می خواهد در نظام جمهوری اسلامی، امانت‌دار کشور و مردم باشد باید صلاحیت داشته باشد لذا کوچک‌ترین تردید درباره صلاحیت افراد باید منعکس شود و دستگاه‌ها نیز موظف به عمل براساس نظر وزارت اطلاعات هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته