دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1397 - 11:37

جبهه پولیسارو هرگونه ارتباط با ایران را رد کرد/ اتهامات واهی دولت مراکش به ایران

یک مسئول جبهه پولیساریو گفت اتهامات دولت مراکش به ایران و حزب‌الله درباره حمایت‌های مالی و ... از این جبهه نادرست است.
کد خبر : 277264

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه العالم، نانه لبات رشید گفت: «ایران از اواسط دهه 90 تاکنون این گروه بادیه‌نشین را به رسمیت نشناخته است و ما با آن‌ها هیچ ارتباط دیپلماتیک و فعالی نداریم و ایران نیز هیچ نوع حمایت از جبهه پولیساریو انجام نداده است.»


وی همچنین اتهامات دولت مراکش را به حزب‌الله لبنان رد کرد و گفت: «روابط ما با حزب‌الله بد نیست، ولی آن‌ها به‌طور مطلق هیچ کمکی به ما در زمینه آموزش‌های نظامی یا حمایت‌های مالی انجام نداده‌اند. پولیساریو در این زمینه‌ها هیچ نیازی به حزب‌الله ندارد.»


به گزارش آنا، دولت مراکش روز گذشته (سه‌شنبه) با متهم کردن ایران به حمایت از جبهه پولیساریو در مناقشه صحرای غربی، روابطش را با ایران قطع کرد. این کشور همچنین اعلام کرد سفارتش در تهران را تعطیل خواهد کرد.


جبهه پولیساریو سازمانی سیاسی نظامی در صحرای غربی است. این گروه در سال 1973 به عنوان یک گروه مقاومت علیه تسلط استعماری اسپانیا بر صحرای غربی و با هدف استقلال این منطقه ایجاد شد. پولیسارو پس از خروج اسپانیا در سال 1976 از این منطقه و تقسیم آن میان مراکش و موریتانی به مخالفت با این دو کشور پرداخت. موریتانی و پولیساریو در سال 1979 با یکدیگر صلح کردند اما مراکش همه منطقه صحرای غربی را ضمیمه خاک خود کرد. از آن پس جبهه پولیساریو به مقاومت علیه مراکش ادامه داده است.


اتحادیه آفریقا، صحرای غربی را به‌عنوان یک کشور به عضویت خود پذیرفته و این سبب خروج مراکش از اتحادیه آفریقا شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته