دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 تير 1394 - 10:57

ابلاغ دستورالعمل تشکیل شورای عالی اخلاق پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

معاون آموزشی وزارت بهداشت از ابلاغ دستورالعمل تشکیل شورای اخلاق پزشکی به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور خبر داد.
کد خبر : 27723

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر باقر لاریجانی نهادینه شدن معرفت و عمل به اخلاق پزشکی بر پایه هنجارهای اسلامی و انسانی را یکی از ماموریت های نظام سلامت بیان کرد و گفت: استقرار نظام سلامت پاسخگو، احترام همه‌جانبه به کرامت انسانی، تلاش برای دستیابی به معرفت و مدیریت فراگیر اخلاق پزشکی در زمینه‌های مختلف از دیگر وظایف نظام سلامت کشور است.


معاون آموزشی وزارت بهداشت ضمن اشاره به تشکیل شورای عالی اخلاق پزشکی کشور، افزود: به دلیل تاثیر رعایت اصول اخلاق حرفه ای در همه ابعاد نظام سلامت به خصوص رضایت ارائه دهندگان و دریافت کنندگان خدمات سلامت، این شورا تشکیل شده است.


نایب رییس شورای عالی اخلاق پزشکی کشور تشکیل این شورا در دانشگاه­‌های علوم پزشکی را زمینه ساز اجرای مصوبات شورای عالی اخلاق پزشکی کشور و نهادینه شدن اخلاق حرفه­ای در نظام سلامت کشور دانست و افزود: به همین منظور دستورالعمل تشکیل شورای عالی اخلاق پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد.


دکتر لاریجانی تاکید کرد: لازم است کلیه دانشگاه­های علوم پزشکی کشور با توجه به ظرفیت‌­های محیطی و شرایط بومی موجود در منطقه و مطابق با مفاد این دستورالعمل نسبت به تشکیل شورای اخلاق پزشکی در دانشگاه اقدام کنند و نتایج این اقدامات را جهت انجام هماهنگی‌­های لازم به دبیرخانه شورای عالی اخلاق پزشکی کشور منعکس کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته